هزینه تزریق یک سرم؛ ۶۰هزار تومان!

فرآیند تزریق سرم و آمپول به بیماران در برخی از مراکز درمانی خصوصی به دریافت ۱۰۰ درصد اضافی تعرفه تعیین شده از سوی شبکه بهداشت شهرستان جلفا همراه شده که چالشی پر اهمیت در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بیماری در یکی از کلینیک‌های پزشکی هادیشهر مبلغ ۶۰ هزار تومان برای تزریق یک سرم یعنی ۲ برابر هزینه واقعی و خدماتی که در کمتر از یک ساعت انجام گرفته است را پرداخت کرده است، این بیمار به پرستار اعتراض کرده که چرا این کار‌ها را می‌کنند؟ می‌خواهید از من پول بی​خود بگیرید؟ تعرفه هایتان چیست؟ چرا درج دیوار یا تابلو اعلانات نکرده اید، پرستار در پاسخ میگوید:قیمت ما اینه و هیچکس را مجبور نمیکنیم که برای تزریق اینجا بیاد باید پرداخت کنید.
بیمار مبلغ را پرداخت میکند، وقتی رسیدش را میبیند ،متوجه میشود دستگاه کارت خوان به نام یکی از کبابی‌های شهر است و این مسئله را فورا به اداره صمت شهرستان جلفا و شبکه بهداشت اعلام میکند.

کارشناسان بهداشت و اداره صمت با حضور در مکان و بازرسی‌های به عمل آمده متوجه صحت این موضوع و اعتراض دیگر بیماران شده اند و تعرفه‌ای که شبکه بهداشت به این مرکز ارائه کرده بود مبلغ تزریق سرم ۳۵ هزار تومان بود که با پرس و جو از دیگر بیماران تخلف این مرکز را صورت جلسه کردند و اعلام کردند که این مرکز از فردا به مدت ۱۵ روز تعطیل میباشد تا در اسرع وقت از طریق اداره صمت بررسی و نتیجه اعلام شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه بهداشت ، تزریق س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۱
اینجانب در درمانگاه میدان ۱۳ آبان ی سرم و یک آمپول تزریق کردم مبلغ ۸۰ هزار تومان از من گرفته و اعتراض کردم میگه اینجا تعرفه آزاد محاسبه میشه. اگر ناراحتی برو جای دیگه. کجا هستن این مسولین بی ادعا
Iran (Islamic Republic of)
جلیل جباری
۱۳:۵۱ ۱۶ تير ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر
اگر زحمتی براتونونداره اطلاع رسانی در مورد تزریق سرم برای بیمار رو درگوگل زحمت بکشید قمت آزاد و دولتی رو ذکرکنید
آخرین اخبار