اولیائی گفت:باید با همکاری رسانه ها فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ارتقا پیدا کند تا هرفرد علاقه‌مندی موفق به دریافت گواهینامه مهارت و ایجاد شغل شود که این امر نیاز سیستان و بلوچستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران گفت: سیستان و بلوچستان از نظر توان مهارتی در حد پایینی قرار دارد به همین سبب باید در زمینه مهارت اشتغالزایی و کارآفرینی در این استان اقدامات اساسی صورت گیرد.

خداداد اولیائی اظهار داشت: آمار بیکاری و جمعیت جوان استان سیستان و بلوچستان زیاد و نیازمند برنامه ریزی صحیح برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای و کارآفرینی است که این مهم رسالت فنی و حرفه ای را سنگین‌تر می‌کند.

او گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان وظیفه مهارت آموزی را در سطح استان دارد و باید در زمینه توانمندسازی افراد گام بردارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل در هریک از شهرستان های استان توانسته براساس نیازسنجی مردم فعالیت‌هایی انجام دهد تا شخص با آموزش های مهارتی اشتغال پذیر شود.

او  تاکید کرد: هفته ملی مهارت فرصت مغتنمی برای ارتقا و تعمیم فرهنگ مهارت و آگاهی رسانی به مردم است که باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

اولیائی ادامه داد: باید با همکاری رسانه ها فرهنگ مهارت آموزی در جامعه ارتقا پیدا کند تا هرفرد علاقه‌مندی موفق به دریافت گواهینامه مهارت و ایجاد شغل شود که این امر نیاز سیستان و بلوچستان است.

او  گفت: در این راستا باید امیدپروری، اعتماد به نفس و ترویج خود باوری را در استان تقویت کرد تا افراد بتوانند خودشان فعالیتی را در قالب شرکت های کوچک و مشاغل خانگی راه اندازی کنند.

او افزود: با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، باید به دنبال جهش مهارت باشیم زیرا این جهش باعث افزایش مهارت و اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای نخستین بار شورای مهارت در استان تشکیل شده و دستگاه های زیادی در این زمینه همکاری می کنند که مصوبات خوبی نیز بهمراه داشته و الگوی خوبی برای کشور شده است.

او  خاطرنشان کرد: سه مصوبه در این شورا شامل ایجاد دپارتمان آموزش روستایی، صنایع دریایی بندری در حوزه جنوب و آب و کشاورزی به تصویب رسیده است.

اولیائی ادامه داد: همچنین در تلاشیم مرکز بین المللی مهارت را در چابهار راه اندازی کنیم که این طرح آماده و بزودی تصویب خواهد شد تا افراد علاقه‌مند از کشورهای همسایه بتوانند به این مرکز مراجعه کنند که براین اساس یک دیپلماسی مهارتی ایجاد خواهد شد.

او گفت: همچنین با توجه به توانمندی‌های استان در زمینه طلا و جواهر برای نخستین بار میزبان رقابت ملی در این بخش خواهیم بود.

او  افزود: نوزدهمین رقابت ملی مهارت در چهار سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و منتخبان استانی به مرحله ملی راه می‌یابند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نام‌نویسی در نوزدهمین رقابت ملی مهارت از ۲۲ تیر آغاز شده و تا پنجم مرداد ادامه دارد.

او  بیان کرد: از زمان شیوع کرونا نیز آموزش های فنی و حرفه ای به حالت تعطیل درآمده و تنها کارگاه های عملی با حداقل ظرفیت بین ۶ تا ۱۰ نفر مشغول به فعالیت هستند و آموزش های تئوری نیز از طریق فضای مجازی ارائه می شوند.

اولیائی گفت: با شیوع این ویروس آموزشگاه های آزاد تعطیل و دچار مشکلاتی شدند که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی تا بتوانند تسهیلاتی دریافت کنند.

او افزود: از ابتدای شیوع کرونا اداره کل فنی و حرفه ای استان با تمام توان شروع به تولید ماسک کرده و تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار ماسک تولید و بین نیازمندان و افراد ساکن حاشیه شهر توزیع شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین گان پزشکی بوسیله بخش خصوصی تولید شده است.

او خاطرنشان کرد: در این ایام با کمک همکاران اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان، ۳۰۰ بسته معیشتی نیز جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

اولیائی اظهار داشت: این اداره کل همچنن آماده همکاری با سازمان های مردم نهاد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار