مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۱ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سنجش می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ۶۰ پایگاه ثابت و سیار اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را برای سال تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ انجام خواهند داد.

او  افزود: با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش نگرانی و تردد تعریف شده نو آموزان و والدین آنان روزانه ۲۰ دانش آموز در هر شیفت کاری سنجش می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۳۶۰ نفر از نیروهای این اداره‌کل از ۲۵ تیر تا پایان شهریور کار سنجش نوآموزان این استان را بر عهده دارند.

او  شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان ورود به مدرسه ذکر کرد.

رخشانی اظهارداشت: ۸۰ هزار نو آموز بدو ورود به دبستان‌های سیستان و بلوچستان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

او بیان کرد: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.