سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص تصمیم اخیر انگلیس مبنی بر ممنوعیت فعالیت شرکت هوآوی در این کشور گفت دولت لندن استقلال خود را از دست داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هوآ چونینیگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز در خصوص مواضع اخیر دولت انگلیس درباره نقش هوآوی در توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه این کشور واکنش نشان داد و ضمن انتقاد، این تصمیم را نشان از میان رفتن استقلال لندن دانست.

این سخنگو در این خصوص گفت «دولت انگلیس باید مطابق با منافع بلند مدت خود تصمیمات مسئولانه‌ای را اتخاذ کند.» او در ادامه اضافه کرد «به نظر می‌رسد لندن استقلال خود را از دست داده است.»

روز گذشته سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور از ترس تحریم‌های آمریکا نظرش را درباره بکارگیری تجهیزات هوآوی در سیستم مخابراتی خود تغییر داده است. سخنگوی دفتر شماره ۱۰ خیابان داونینگ در توجیه اقدام خود علیه شرکت هوآوی افزود تحریم‌های آمریکا امکان تضمین امنیت تجهیزات ساخت شرکت چینی هوآوی را در آینده برای مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس غیرممکن می‌سازد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز امروز صراحتا اعلام کرد او مسئول تصمیم اخیر نخست وزیر انگلیس، در خصوص ممنوعیت فعالیت شرکت مخابراتی هوآوی چین در توسعه نسل پنجم شبکه تلفن همراه انگلیس بوده است.

بوریس جانسون روز سه شنبه دستور داد که تجهیزات هوآوی به طور کامل از شبکه G ۵ انگلیس تا پایان ۲۰۲۷ خارج شود. بر این اساس، سرویس‌دهندگان تلفن همراه در انگلیس از خرید تجهیزات جدید نسل پنجم تلفن همراه متعلق به شرکت هوآوی از تاریخ ۳۱ دسامبر منع شده‌اند؛ همچنانکه سرویس‌دهندگان تلفن همراه در انگلیس می‌بایست تمامی کیت‌های نسل پنجم تلفن همراه را تا سال ۲۰۲۷ از شبکه‌های خود حذف کنند.

این اقدام دولت انگلیس پس از آن انجام شد که آمریکا هوآوی را به جاسوسی برای چین متهم کرد و تحریم‌هایی از سوی این کشور علیه این شرکت چینی به بهانه آنکه تهدیدی برای امنیت ملی است، اعمال شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
دولت مردان ما تفاوتی نمیکند انها هم برجامو نگه داشتیم از ترس کدخدا ...
آخرین اخبار