عملیات آسفالت حفاظتی به طول ۳۰ کیلومتر برای اولین بار در مازندران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از عملیاتی شدن فاز اول اجرای آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ) برای نخستین بار در استان به طول ۳۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال خبر داد.

او افزود: این روش اجرای آسفالت از روش‌های نوین است که دارای قابلیت آب بندی بوده و از تخریب آسفالت جلوگیری می‌کند و وجه تمایز این نوع روکش آسفالت حفاظتی با دیگر طرح‌ها، سرعت بالای اجرای پروژه و صرفه اقتصادی آن است که با توجه به استفاده از قیر امولسیون در اجرای این نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست، از آلودگی‌های محیطی جلوگیری به عمل می‌آید.

نجفی با اشاره به اینکه آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ آسفالت سرد حفاظتی – ترمیمی ریز دانه‌ای است که با هدف آب بندی سطحی، جوان سازی آسفالت‌های قبلی که حداکثر خرابی آن‌ها ۳ میلیمتر می‌باشد، گفت: عمر اسفالت حفاظتی ۵ تا ۱۰ سال است و استفاده از این نوع اسفالت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها تا یک پنجم لایه اسفالت می‌باشد.

او افزود: در حال حاضر این آسفالت در محور پر تردد ساری- قائمشهر به طول ۲ و نیم کیلومتر به اجرا در آمد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، گفت: با توجه به آنکه در مسیر اجرای پروژه انسداد محوری اعلام نشده، از رانندگان محترم درخواست می‌گردد ضمن رعایت نکات ایمنی و مقررات عبور و مرور با راهداران پر تلاش مستقر در سطح محور همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار