استاندار کرمانشاه گفت: امیدواریم ظرفیت سالانه تولید کارخانه ایران خودرو کرمانشاه تا پایان امسال از ۳۰ هزار دستگاه حداقل به ۴۵ هزار دستگاه برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل که با حضور مدیرعامل ایران خودرو در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: امیدوارم فعالیت ایران خودرو در کرمانشاه منجر به رونق صنعت و جهش تولید در این استان شود.

او افزود: براساس مصوبه سفر مقام معظم رهبری قرار بود ایران خودرو در مرحله نخست ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار دستگاه خودرو را در کرمانشاه ایجاد کند و در مرحله دوم نیز این ظرفیت را به ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برساند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: با این حال تاکنون تنها ۳۰ درصد از ظرفیت این کارخانه فعال است که انتظار داریم ظرفیت آن افزایش پیدا کند.
بازوندبیان کرد: امیدوارم تا پایان دولت تدبیر و امید پروژه نیمه تمام ایران‌خودرو در کرمانشاه به اتمام برسد و زمینه رسیدن به رونق اقتصادی را در این استان فراهم کند.

او با اشاره به مشکلات بیکاری و معیشتی در استان کرمانشاه گفت: به اتمام رساندن پروژه ایران خودرو می‌تواند نقش مثبتی در روند اشتغالزایی در شهرستان‌های شرقی کرمانشاه داشته باشد.
بازوند با اشاره به نام گذاری امسال به نام جهش تولید گفت: باید حتما الزامات مورد نظر برای رسیدن به جهش تولید را در استان کرمانشاه فراهم کنیم.
او پیشنهاد داد: کنسرسیومی با کمک بانک‌ها تشکیل دهیم تا منابع موردنظر ایران خودرو برای تکمیل پروژه کرمانشاه را تامین کنیم.
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: از ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات فنی و اعتباری استان ۱۱ میلیارد تومان به پروژه ایران خودرو اختصاص پیدا خواهد کرد.
بازوند در رابطه با جاده دسترسی به کارخانه ایران خودرو نیز گفت: ایران خودرو و راه سازی باید به صورت مشترک این جاده را تکمیل کنند؛ در صورتی که ایران خودرو زمین را تهیه کند ما کار ساخت جاده را از منابع استانی انجام خواهیم داد.

او همچنین در رابطه با معافیت‌های صادر شده برای شهرک‌های صنعتی اظهارداشت: برای دادن معافیت‌های مالیاتی به پروژه خودروسازی نیازمند انجام بروکراسی‌های اداری سخت است که باید از طرف نمایندگان مجلس مورد حمایت قرار گیرد.
استاندار کرمانشاه گفت: موضوع راه اندازی صنعت قطعه سازی ایران خودرو در شهرستان سنقر یکی از مطالبات جدی مردم است که امیدواریم با سفر مدیرعامل ایران خودرو نهایی شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.