کارشناس برنامه‌ریزی امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در فضای مجازی اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروس امیری کارشناس برنامه‌ریزی امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه تمام اجتماعات، برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در مساجد و اماکن مذهبی، فرهنگی و… تعطیل شد.

او گفت : با این حال فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی تعطیل نشد و بسیاری از برنامه‌ها از طریق فضای مجازی در راستای آگاه سازی و آموزش هدف گذاری شد.

او افزود: بر این اساس با یک رویکرد و مأموریت جدید و روحیه جهادی مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی استان تمامی زیر ساخت‌ها را جهت تشکیل و ایجاد کانال‌های گروهی در شبکه‌های اجتماعی از قبیل پیام رسان ایتا، بله و… در فضای مجازی اقدام به اجرای برنامه‌ها و فعالیت فرهنگی و اجتماعی در قالب آموزش‌های فرهنگی، اجتماعی، برگزاری مسابقات، پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی، مشاوره‌های اجتماعی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و… با محوریت ائمه جماعات در پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی، مساجد محلات آسیب پذیر، هیئات مذهبی و سایر تشکل‌های وابسته در اختیار مخاطبین و به ویژه جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

امیری ادامه داد: نقش فرهنگ در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد و مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر برنامه‌های فرهنگی دارد لذا وقتی خانواده از نظر روحی و جسمی و مالی کاملاً تحت فشار قرار می‌گیرند، آنچه می‌تواند خانواده را نجات دهد تقویت مباحث فرهنگی، اعتقادی، عبادی، مذهبی، اخلاقی و… است.

این مسئول گفت: با جدیت در این حوزه ورود پیدا کردیم تا مخاطبین و جوانان و نوجوانان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، مساجد و… تا خلاء ایجاد شده را پر کنیم.

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه ادامه داد: در واقع اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی به عنوان اولویت ویژه نقش زیادی در کاهش آسیب‌های روحی، جسمی در تنگنا‌های اقتصادی و سایر محدودیت‌ها و مراقبت‌های بهداشتی بحران کرونا ایجاد کرد.

امیری افزود: برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تابستان امسال با توجه به شیوع و خطرات بیماری کرونا برنامه‌ها به‌صورت حضوری و تجمعی نمی‌تواند اجرا شود، لذا از طریق فضای مجازی و با محوریت پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی و ائمه جماعات مساجد محلات آسیب‌پذیر مناطق شهری و روستایی و با اولویت برنامه‌های آموزشی، فرهنگی اجتماعی، دینی، قرآنی و… ویژه جوانان و نوجوانان این برنامه‌ها برگزار می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.