مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست، پدافند غیر عامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: تعداد یونیت‌های ارائه دهنده خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید در این شرکت افزایش یافت.

افزایش یونیت‌های گاز هیدروژن سولفید در شرکت ملی حفاری ایرانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید قربانی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران گفت: با ساخت و تجهیز یک دستگاه یونیت ارائه خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید، تعداد یونیت‌های موجود به ۱۳ دستگاه افزایش یافت.

او با بیان اینکه یونیت‌های ارائه خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید به دست کارشناسان خدمات ایمنی گاز H۲S ساخته شده اند، افزود: این دستگاه با استفاده از امکانات داخلی ساخته، آزمایش و در حال ارائه خدمات تشخیص گاز‌های H۲S و احتراقی در موقعیت عملیاتی دستگاه حفاری هستند.

قربانی با اشاره به اینکه ساخت این یونیت در داخل شرکت بیش از ۵۰۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی به دنبال داشته است، اظهار داشت: واحد خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید یکی از واحد‌های زیر مجموعه این مدیریت است که ارائه خدمات حفاظت از کارکنان در برابر گاز سمی H۲S در مناطقی که این گاز سلامت آنان را تهدید می‌کند، بر عهده دارد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه گاز هیدروزن سولفید گازی بسیار سمی، بی رنگ، قابل اشتعال، با بوی آزار دهنده و سنگین‌تر از هوا بوده و برای کارکنان، تجهیزات و محیط زیست پر خطر است، بیان کرد: یونیت ساخته شده قادر است انتشار و میزان گاز‌های سمی هیدروژن سولفید و گاز‌های هیدروکربنی قابل اشتعال را در نقاط پیرامونی و کانون دکل حفاری که براساس ارزیابی ریسک تعیین می‌گردد به صورت ۲۴ ساعته و برخط، پایش و اعلام نمایند.

او با اشاره به اینکه این یونیت می‌تواند با ذخیره و در دسترس قراردادن هوای تنفسی از طریق سیلندر‌ها و شبکه انتقال هوای تنفسی از جان کارکنان دستگاه حفاری به خصوص کارکنان مستقر در سکوی حفاری و مخازن سیال حفاری محافظت کند، ادامه داد: هم اکنون این یونیت بنا به درخواست شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دستگاه حفاری ۵۵ فتح مستقر بر چاه ۱۲۰ بی بی حکیمه به کارگیری شه است.

قربانی تصریح کرد: این سومین یونیت از این نوع است که با اتکا به دانش فنی کارکنان سختکوش واحد خدمات ایمنی مقابله با گاز هیدروژن سولفید با استفاده از امکانات و توانمندی‌های داخلی طراحی، آماده سازی، ساخت و در مدار عملیات قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.