سرهنگ عزیز زاده با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که همه مالکان خودرو‌ها با آن سرکار دارند، تعویض پلاک خودرو است، گفت: خریداران و فروشنده خودرو به موقع به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ شهاب عزیز زاده جانشین انتظامی استان ایلام گفت: در چند ماه گذشته با توجه به شیوع بیماری کوید ۱۹ و تعطیلی چند ماهه مراکز تعویض پلاک در جهت پیشگری از شیوع بیشتر این بیماری، پیش فروش خودرو‌های خودروسازان داخلی و شرایط ثبت نام خاص آن‌ها مشکلاتی را برای کارکنان این مراکز به وجود آورد.

او افزود: در روز‌های اولیه بازگشایی این مراکز در استان ایلام همانند سراسر کشور، شاهد ازدحادم بی سابقه مراجعان در مرکز تعویض پلاک رهگشا و دفاترخدمات خودوری در سراسر استان بودیم.

سرهنگ عزیز زاده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در شکل گیری این ازدحامات بحث محدویت شرکت‌های خودرو سازی برای نام نویسی متقاضیان خودرو و عدم فروش خوردرو به افرادی دارای پلاک فعال بود و همین محدودیت سبب شد تا بسیاری از متقاضیان که سال‌ها قبل، خودروی خود را فروخته بودند برای رفع این محدودیت و خارج کردن پلاک فعال از نام خود اقدام کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش مراجعان به این مراکز موضوع سهمیه بندی سوخت و حذف یارانه معیشتی خانوار‌های که خودرو‌های لولس دارند، بود.

اوبا بیان اینکه همه افراد خریدار و فروشنده خودرو باید به موقع به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند، گفت: بعد از تعطیلی چند هفته مرکز تعویض پلاک و شروع مجدد فعالیت این مرکز مردم جهت تعویض پلاک به صورت یکجا مراجعه کردند و از طرفی نقص مدارک و کامل نبودن مدارک افراد مراجعه کننده سبب ازدحام و کندی در روند اقدامات شد.

جانشین انتظامی استان عنوان کرد: پلیس در راستای رفاه حال مراجعان اقداماتی از جمله افزایش ساعت کاری تا ساعت ۵ عصر، اجرای طرح زوج و فرد جهت تسریع در مراحل تعویض پلاک و کاهش حجم ازدحام و همچنین ارائه خدمات تا آخرین نفر مراجعه کننده در این مرکز انجام داده است.

سرهنگ عزیزاده با اشاره به اینکه عده‌ای از شهروندان در ساعات شب و اولیه بامداد جهت نوبت گیری به مرکز تعویض پلاک رهگشا مراجعه می‌کنند، تاکید کرد: افرادی که قصد تعویض پلاک دارند با داشتن مدارک کامل و استفاده از ماسک و دستکش در ساعات اداری مراجعه کنند و قطعاً همکاران ما در این مرکز به آن‌ها در جهت تعویض پلاک خدمات رسانی خواهند کرد.

جانشین انتظامی استان در پایان بیان کرد: پلیس استان برای ارائه خدمات مضاعف به هم استانی‌های عزیز در نظر دارد با فراهم کردن روند نوبت دهی اینترنتی و تاسیس مرکز جدید تعویض پلاک در شهرستان‌های مهران و چرداول در آینده نزدیک، برنامه ریزی در جهت فعال کردن تعویض پلاک در تمام شهرستان‌های استان و تقویت نیرو و تجهیز مرکز تعویض پلاک رهگشا اقدام کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.