فرماندار قصرشیرین گفت: قاچاق در مرزهای پرویزخان و خسروی این شهرستان باتلاش همه عوامل شورای تامین و نیروهای دستگاههای امنیتی، قضایی و انتظامی کاهش چشمگیری داشته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : همه عوامل شورای تامین قصرشیرین شبانه روز پای کار هستند تا صادرات به خوبی در مرزهای این شهرستان انجام شود و چرخه اقتصادی مردم و کشور حرکت کند.

او گفت : از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف و ضبط شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: کشف ۲۳۰ راس احشام، یک هزار و ۵۰۰ کیلو برنج، ۸۴ هزار و ۵۵۰ عدد ماسک را از دیگر کشفیات شهرستان از ابتدای سال جاری عنوان کرد که باتلاش همه عوامل امنیتی و انتظامی انجام شده و متخلفان به دستگاه قضا معرفی شده اند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: اعتقاد دستگاه قضا کاهش قاچاق در مرزهای کشور است.

بهمن مرادی فر افزود: ما باید از قاچاق کالا و اقلامی که موردنیاز مردم و کشور است، جلوگیری کنیم و برای این کار نیازمند نیروهای متعهد و امین نظام در راستای مبارزه با این پدیده شوم هستیم.

او گفت: پیرو بازدیدی که دستگاه قضا از مرزهای استان خوزستان داشت کار بازدید از مرزهای دیگر کشور در دستور کار نیروهای قضایی قرار گرفته است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه گفت: اساس کار ما باید بستن منافذ و رخنه هایی است که باعث ایجاد قاچاق در مرزها می شود و نیروهای امنیتی باید تلاش خود را در این زمینه مضاعف کنند.

او افزود: باید امور مرز از جمله دعاوی تجار و پیله وران با یکدیگر و همچنین طرف عراقی را با داوری و غیرقضایی کردن امور برطرف کنیم.

معاون دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: سامانه های گمرکی هم باید پرداخت های کارگران در مرزها را به خوبی لحاظ کنند تا شاهد نارضایتی آن ها نباشیم.

او هدف از صادرات در مرزها را ارزآوری برای کشور عنوان کرد و افزود: اگر بنا باشد در یک چرخه ناسالم صادرات صورت گیرد برای کشور فایده نخواهد داشت.

او گفت: نیروهای مردمی به عنوان دیده بانان در مرزها می توانند کمک بزرگی به دستگاههای مرتبط در مرز داشته باشند.

مردادی ادامه داد: باید تلاش کنیم سیاست های مدنظر رهبر معظم انقلاب را برای رونق در مرزها لحاظ کنیم.

رییس دادگستری قصرشیرین گفت: برخورد با قاچاقچیان ارز در مرز پرویزخان از یک سال گذشته در دستور کار ما قرار داشت.

فریبرز جلیلیان افزود: در راستای مبارزه با قاچاق در مرزهای قصرشیرین اقدامات خوبی با همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی انجام شده است و تیم شورای تامین با همدلی و تلاش اقدامات خوبی برای پیشگیری از وقوع جرم در مرزهای شهرستان انجام داده است.

او گفت: ما همواره تلاش می کنیم بااستفاده از ظرفیت دیده بان های مردمی هزینه های دستگاه های متولی در امر مبارزه با قاچاق را کاهش دهیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.