‌آی سی یو جدید بیمارستان ولیعصر بیرجند تجهیز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تجهیز ‌آی سی یو جدید بیمارستان ولیعصر بیرجند خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: تجهیزات این بخش اعم از تخت بستری و سایر تجهیزات مورد نیاز ‌آی سی یو به دست ما رسیده است.

او افزود: برآورد این تجهیزات برابر با ۶ میلیارد تومان است که به صورت رایگان برای راه اندازی‌آی سی یو جدید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

دهقانی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود تخت در ‌آی سی یو برای بیماران کرونا مثبت تغییر و تحولی صورت گرفت و بخش جدیدآی سی یو ایجاد شد افزود:‌ آی سی یو اصلی بیمارستان  دارای ۱۳ تخت است که برای بیماران کرونا مثبت در نظر گرفته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیماران غیر کرونایی در‌ آی سی یو جدید بستری خواهند شد اظهار کرد: در دوره‌ای که این بیماری کنترل شده بود تعداد بیماران حاد تنفسی بین ۸۰تا ۷۰ نفر بوده است .


بیشتر بخوانید 


او  ادامه داد: اکنون شاهد افزایش بیماران حاد تنفسی هستیم که این تعداد به طور میانگین بین ۲۰۰ و گاهی بیش از ۲۰۰مورد بستری هستند.

دهقانی با اشاره به اینکه اکنون از ۲۰۰مورد بیمار حاد تنفسی بطور میانگین ۶۰تا ۷۰مورد کرونا مثبت هستند  تصریح کرد: از این تعداد حدود ۲۰نفر هم به طور متوسط در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند .

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.