کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۱۳ روانشناس و کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی استان به ۲۴۷ نفر در استان مشاوره سوگ ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   لنگری گفت : خدمات مشاوره سوگ بر اساس دستور العمل به خانواده‌هایی که ۷ الی ۱۴ روز از فوت فرد متوفی در اثر کرونا گذشته باشد شروع می‌شود.

لنگری  بیان کرد : با شروع ویروس کرونا و فوت هموطنان به دلیل ابتلا به آن و با توجه به شرایط عزادای و نحوه برگزاری مراسم کفن و دفن در این بحران، تهیه دستور العمل‌های مشاوره سوگ در راستای کاهش آسیب‌های سلامت روان در دستور کار دفتر سلامت روان وزارت بهداشت قرار گرفت.

او  ادامه داد: در این خصوص آموزش‌های لازم از سوی دفتر سلامت روان وزارت بهداشت به صورت وبینار به روانشناسان و کارشناسان سلامت روان شهرستان‌ها ارائه شد.


بیشتر بخوانید


او افزود : بر اساس دستور العمل، مشاوره سوگ طی پنج مرحله انجام می‌شود که شامل یک جلسه ارزیابی و چهار جلسه مشاوره سوگ است و ارائه این مشاوره‌ها برای خانواده‌های متوفی اجباری نیست و درصورت موافقت خانواده این مشاوره انجام می‌شود.

لنگری بیان داشت: اطلاعات تماس خانواده متوفی کرونا از بیمارستان دریافت می‌شود سپس روانشناسان و کارشناسان سلامت روان با این خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند؛ در مرحله اول مشاره سوگ به صورت تلفنی به منظور ارزیابی فرد از نظر حالات روحی و روانی است.

او  افزود: پس از اخذ رضایت و تمایل این خانواده‌ها برای ادامه مشاوره، چهار جلسه حضوری و یا تلفنی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت برای خانواده متوفی درنظر گرفته می‌شود که در صورت نیاز این جلسات ادامه می‌یابد.

لنگری گفت: هدف از مشاوره سوگ این است که خانواده متوفی سوگ طبیعی را بگذرانند و از تبدیل شدن به سوگ پیچیده جلوگیری شود و اینکه خانواده دوباره به جامعه و فعالیت اجتماعی اش بازگردد.

او  با اشاره به احساسات رایج در خانواده متوفی گفت: احساس خشم، ناامیدی، غم و اندوه، گناه و اضطراب و درماندگی از جمله احساسات شایع در این افراد است که طبیعی هستند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.