فرهاد عبدالعلی پور گفت: جاری شدن سیل در شهرستان‌های استان ۲ نوجوان اردبیلی را به کام مرگ کشاند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرهاد عبدالعلی پور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل، با اشاره به خسارت‌های وارده به برخی شهرستان‌ها در اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل، گفت: در شهرستان اردبیل سیل باعث فوت دو نوجوان ۱۲ ساله در روستای چات قیه شده است و عملیات جستجو کماکان ادامه دارد.

او با بیان اینکه به مزارع شهرستان پارس آباد هم خسارت‌هایی وارد شده است، افزود: با وجود اینکه مسیر‌ها در این شهرستان انسداد نداشته و باز هستند، اما احتمال آبگرفتگی معابر شهری و حتی برخی منازل مسکونی بخاطر عبور سیل عزیز کندی وجود دارد که  طبق گزارش فرمانداری اطلاع رسانی برای تخلیه واحد‌های مسکونی در معرض آبگرفتگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه در مشگین شهر خط انتقال آب شهر دچار آسیب دیدگی شده، افزود: اکیپ‌های مربوط با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در حال رفع مشکل هستند، در عین حال به مزارع و باغات این شهرستان نیز خسارت‌های وارد شده است.

عبدالعلی پور تصریح کرد: در پی بارش دو روز گذشته برق و مخابرات تعدادی از روستا‌های بیله سوار قطع شده که با حضور فرماندار و دیگر مسئولان مشکلات بررسی و در حال برطرف شدن است، همچنین علاوه بر خسارت به مزارع این شهرستان، راه روستای عزیزکندی به دلیل حجم بالای آب در حال حاضر مسدود است.

او گفت: در جنوب استان نیز در شهرستان خلخال روستای مصطفی لو دچار خسارت سیل و بارش باران قرار گرفته است و نیرو‌های امدادی ضمن فراهم کردن اسکان اضطراری برای خسارت دیدگان و برای ۸۰ خانوار اقلام ضروری توزیع کرده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل، افزود: در این شهرستان معابر بازگشایی شده و برق و آب روستا‌های خسارت دیده وصل شده است، اما راه روستا‌های بخش شاهرود با وجود بازگشایی مجدداً مسدود شده است که تا فردا بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.