قاچاق یکی از عوامل به وجود آورنده فقر، اعتیاد و بیکاری در کشور و از موانع اصلی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علیرضا شریعت شریعت فرماندار محمودآباد در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: قاچاق یکی از عوامل به وجود آورنده فقر، اعتیاد و بیکاری در کشور و از موانع اصلی تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌توان با مدیریت جهادی و اتکا به امکانات داخلی بیشترین بهره وری و توفیق را کسب کرد.

او افزود: قاچاق کالا ضمن خدشه دار کردن اهداف حمایتی دولت، موجب از بین رفتن آثار سیاست‌های تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای دولت می‌شود.

شریعت مهمترین آثار قاچاق را عدم پرداخت حقوق دولت از سوی قاچاقچیان و کاهش سرمایه گذاری در صنایع و کاهش حجم فعالیت‌های تولیدی در داخل کشور و در نتیجه کاهش اشتغال دانست و افزود: و با توجه به آنکه صنایع تولیدی داخلی مجبورند از ظرفیت‌های داخلی و موجود فعالیت کنند در نتیجه قیمت تمام شده تولیدات بالا رفته منجر به افزایش تورم در داخل کشور می‌شود.

او گفت: بسیاری از کالا‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود کالا‌های مصرفی بوده و عمدتاً جزو کالا‌های اساسی و مورد نیاز مصرف کننده نمی‌باشد و قاچاقچیان سودجو با تبلیغات و ایجاد نیاز کاذب در مصرف کننده به مصرف این کالا‌ها در داخل کشور دامن می‌زنند.

شریعت افزود: کنترل مبادی ورودی کالا در مرز‌ها و علی الخصوص توجه به واحد‌های تولیدی داخلی بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا ست و در سایه توجه به تولیدات داخلی و ارتقاء کیفیت محصولات تولید شده، بی شک شاهد کاهش رغبت مردم به خرید محصولات قاچاق وارداتی خواهیم بود.

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: مقدار ۴۲۷۱ لیتر مشروبات الکلی و ۱۷۸۰ عدد تجهیزات ماهواره‌ای اعم از دیش، رسیور و ال ان بی ، ۷۶ قبضه سلاح شکاری (۳۶ عدد فشنگ جنگی و ۱۸۵ عدد فشنگ شکاری)، ۷۶۴۴ عدد انواع مواد محترقه، ۲۰۸۷ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی ، ۳۶۸۴۰ نخ انواع سیگار ، ۵۰ پاکت انواع تنباکو به ارزش ریالی ۰۰۰/۰۰۰/۶ و ۷۰۰/۳۴ کیلو گرم ماهی خاوریاری و ۶۴۳ قطعه ماهی استخوانی ،پارسال و سه ماهه اول امسال در حوزه قاچاق کالا و ارز شهرستان محمودآباد کشف و ضبط شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.