وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرکز پیشرفت جهادی راه‌آهن ۲۴ مسئله اساسی در حوزه زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و شیوه‌نامه‌ها احصا شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ایجاد مرکز جهادی پیشرفت یک اصل مهم در این بخش به شمار می‌رود گفت: انقلاب اسلامی یک ضرورت مهم در حوزه پیشرفت جهادی برای ما مطرح کرده است.

اسلامی تاکید کرد: ما نیازمند استفاده حداکثری از استعداد‌ها هستیم و استفاده از ظرفیت‌ها در عرصه ملی در بین مردم بسیار موثر واقع می شود.

او افزود: این تفکر در بین تمامی شرکت‌ها باید وجود داشته باشد تا بتوانیم با احصا وضع موجود دارایی‌ها را برای پروژه‌های بزرگ و مطمئن به کار بگیریم.

اسلامی افزود: ما با نگاه به آینده برای قله‌های جمهوری اسلامی، نقشه راه مثمرثمر و مفید داریم و همواره حرکت رو به جلو را آغاز می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن با ۲۴ مسأله اساسی در بحث زیرساخت‌ها، سامانه‌ها و شیوه‌نامه‌ها که برای آن تبیین شده است، آغاز به کار می‌کند و تحول چشمگیری در بستر زمان برای راه‌آهن به وجود خواهد آورد.

او تاکید کرد: اجرای چنین طرح‌هایی جایگاه راه‌آهن را ارتقاء می‌دهد و در نهایت رضایت‌مندی مردم افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تعاملی یکپارچه، دوسویه و مستمر بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول با اشاره به اینکه پیام تخصصی این مرکز آن است که مرکز نوآورانه راه اندازی شده و امید به تحول در راه آهن را زنده می‌کند افزود: در این وضعیت جدید راه‌آهن سرمایه‌های نوین و نوظهور ایجاد کرده و امید به تحول در راه‌آهن زنده شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این وضعیت جدید راه‌آهن سرمایه‌های نوین را صرف پرورش نیرو‌های انسانی متخصص کرده و از مهارت این نیرو‌ها در قالب برنامه‌های مدون استفاده کرده است.

اسلامی اضافه کرد: بررسی نواقص کمبود‌ها در بخش ریلی با استفاده از این مرکز رفع خواهد شد و ما شاهد افزایش سهم ریل در حمل بار خواهیم بود.

گفتنی است، مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن در ساختمان راه‌آهن راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار