مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از اجرای طرح فلاح با هدف ارتقای سطح دانش مددجویان در استان زنجان خبر داد.

کمیته امدادبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه مشترک مدیران کل کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان،گفت: بالاترین عنصری که در هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن جامعه بوده و راه اصلاح یک مملکت اصلاح فرهنگ آن جامعه است، به همین جهت نگاه امداد به امور تربیتی، فرهنگی، تحصیلی یک نگاه آینده نگر و راهبردی است.

صفری افزود: اگر ما در موضوع فرهنگ، و اطلاعات و تحصیل فرزندان خانواده سرمایه گذاری کنیم، ثمرات آن را در آینده در خانواده و جامعه خواهیم دید.
 
او با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن جامعه خانواده است،گفت: تقویت بنیان‌های فکری خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد باهدف تحکیم خانواده و توانمند سازی فکری و فرهنگی آن‌ها از رویکرد‌های مهم این نهاد در حوزه فرهنگی است.

مدیر کل کمیته امداد زنجان با بیان اینکه تقویت باور‌های دینی و ایمانی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد یکی از شاخص‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه هدف این نهاد است، ادامه داد: برنامه‌های مختلفی به‌منظور ارتقاء سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با نگاه پیشگیرانه اجرا می‌شود.

او  ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار نفر از آموزش‌های خانواده این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند شدند که ارائه مشاوره‌های دینی وتخصصی برای جوانان در شرف ازدواج، آموزش‌های سبک زندگی دینی واسلامی، برگزاری اردو‌های فرهنگی، تربیتی وآموزش مهارت‌های زندگی از آن جمله می‌باشد.

صفری با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای در کنار استفاده از کارشناسان و مشاوران درون‌سازمانی از ظرفیت کارشناسان و مشاوران سایر دستگاه‌ها ازجمله نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه‌های علمیه نیز استفاده ‌شده است، افزود: از برنامه‌های پارسال حوزه فرهنگی این نهاد می توان به ارائه آموزش‌های گروهی در زمینهٔ پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با مبانی فقهی و دینی و اخلاق اسلامی در خانواده توسط طلاب علوم دینی، پیشگیری از آسیب گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان به تشریح طرح فلاح پرداخت و گفت: طرح فلاح در چهار استان از جمله زنجان به صورت آزمایشی در حال اجرا بوده و طبق تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون مستقر در روستا و با اجرای جلسات دینی، مذهبی با هدف تقویت باور‌های دینی، ایمانی و اعتقادی با هم افزایی استفاده خواهد شد، مسائل و مشکلات خانواده‌ها را در این زمینه‌ها مرتفع می‌کنند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.