رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن علوفه یونجه از مزارع این شهرستان برداشت شده است.

جعفر علیزاده رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در این شهرستان چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های آبی به کشت یونجه اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار ۶ تن محصول برداشت شود.

علیزاده با اشاره به اینکه تا الان ۴ جین یونجه معادل ۱۷ و ۲۰۰ تن از این محصول از مزارع مهاباد برداشت شده است، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۸ هزار و ۶۰۰ تن دیگر از این محصول برداشت شود.

 او ادامه داد: برداشت یونجه در این شهرستان به ۲ شیوه سنتی و صنعتی انجام می‌شود و در فصل پاییز و زمستان که امکان تعلیف دام در چراگاه وجود ندارد، مورد استفاده دامداران قرار می‌گیرد.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد همچنین به اهمیت یونجه در کاهش فشار دام‌ها بر مراتع اشاره کرد و ادامه داد: تولید یونجه مورد نیاز دام، فشار دام‌ها بر مراتع را کاهش می‌دهد و به دنبال آن موجب کاهش فرسایش خاک و حفظ پوشش گیاهی می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.