معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: با اقدام دولت تدبیر و امید، ۸ هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد به شیوه‌های نوین آبیاری تجهیز شد.

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ که تاکنون ۸ هزار و ۳۱۰ هکتار از آن به شیوه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد افزود: در شیوه نوین آبیاری میزان مصرف در هر متر مکعب چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب است که با اتمام طرح‌های آبیاری تحت فشار سالانه افزون بر ۲۷۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی رخ می‌دهد.

سعیدیان، با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان با سامانه‌های نوین آبیاری شده است، اظهار کرد: اجرای این سامانه در قالب طرح‌های تجمیعی و خرده مالکی و با استفاده از کمک‌های بلاعوض دولتی و پرداخت تسهیلات بانکی بوده است.


بیشتر بخوانید

 


معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: تمام آب رها شده به پای گیاه روانه شده و از فرسایش خاک نیز به نحو موثری جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد اذعان کرد: اگر کشاورزان پروانه مجاز آبیاری را در اختیار داشته باشند، می‌توانند با مراجعه به اداره جهاد کشاروزی این شهرستان مجوز‌های لازم را برای اجرای آبیاری نوین در زمین کشاورزی خود دریافت کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.