مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد به سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عبدالرحمان کلیجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: با توجه به تسهیلات بلاعوضی که دولت برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین اختصاص داده، تاکنون حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است. 

وی افزود: در همین زمینه ۶۱ کیلومتر کانال‌های مسیر آب بتنی شده و ۶۷ کیلومتر لوله گذاری از چشمه‌هایی که هدر رفت زیادی داشتند با هماهنگی و استعلام از امور آب مهاباد انجام گرفته است.

کلیجی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب از مصرف و هدر رفت آب منطقه صرفه جویی شده است.

وی، افزایش بهره وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کار‌های سخت را از جمله مزایای استفاده از این گونه رو‌شهای نوین آبیاری عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در ادامه با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین، راندمان آبیاری را در اراضی کشاورزی به میزان ۷۰ تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد، اضافه کرد:کشاورزان این شهرستان در زمینه اجرای سامانه نوین آبیاری در آذربایجانغربی پیشتاز هستند.

انتهای پیام/ج

تجهیز ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی مهاباد به آبیاری نوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.