مدیرکل حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت:یکی از تهدید‌های کشاورزی جنوب کرمان هجوم ملخ‌ها به ویژه ملخ آفریقایی به باغات و مزارع است.

مجیدفرخی ، مدیرکل حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب کرمان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: امسال در ۳۹ هزار هکتار اراضی جنوب کار مبارزه با ملخ آفریقایی آغاز شده است.

او افزود: منطقه جازموریان بدلیل شرایط خاص اقلیمی و تالابی بودن، از کانون‌های اصلی هجوم ملخ‌ها در جنوب کرمان است.

فرخی با اشاره به اینکه همه ساله هجوم ملخ ها را از سه جهت داشتیم گفت: دسته‌ای از این میهمانان ناخوانده از طرف مرز هند و پاکستان حمله می‌کنند دسته دوم از طرف عربستان و دسته سوم از دریای سرخ و کشور‌های آفریقایی به جنوب کشور هجوم می‌آورند.

او توجه جدی به مبارزه با این افت خطرناک را در سطح کلان لازم دانست و اظهار کرد: خوشبختانه عملیات مبارزه در استان‌هایی مانند بوشهر و فارس سال قبل خوب بود و کمتر شاهد هجوم ملخ ها به کرمان بودیم.

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمان تصریح کرد: سال ۹۶ اوج حمله ملخ ها به جنوب کرمان بود به گونه‌ای که ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع و باغات ما تحت تاثیربود.

فرخی اظهارکرد: استان کرمان در مسیر عبور ملخ‌ها به سمت هند و پاکستان است و اگر در استان‌هایی مانند بوشهر و فارس جلوی این آفت نگرفته نشود اوضاع برای ما وخیم می‌شود.

او کمبود منابع مالی برای مبارزه با آفات را یکی از دلایل ضعف در کار دانست و گفت: البته ما در هر شرایطی با سختی کار خود را ادامه می‌دهیم و کار مبارزه تعطیلی ندارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار