تصادفات رانندگی هر روز کمتر از دیروز

فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در سه ماهه نخست امسال ۲۲ درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ،گفت: ۱۳۰ نفر در سه ماهه نخست امسال در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با پارسال ۲۲ درصد کاهش داشت.

او افزود: از کل تلفات تصادفات محور درون شهری ۴۰، جاده‌های برون شهری ۸۲ و راه روستایی ۸ مورد گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

دکتر عباسی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۲۵، آمل با ۲۳ و بابل با ۱۲ مورد بیشترین و شهرستان‌های رامسر، گلوگاه و سواد کوه هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

رانندگان بیشترین قربانی تصادفات رانندگی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در تفکیک وضعیت متوفی، گفت: در زمان وقوع تصادف ۳۸ نفر راننده، ۳۱ نفر موتور سوار، عابران پیاده ۳۰، سر نشین ۲۷، دوچرخه سوار هم ۴ فوتی به ثبت رسید.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است، گفت: ۲ هزار و ۷۱۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی در سه ماهه نخست امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد کاهش داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران،افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.