رئیس یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در راستای جلب مشارکت همگانی برای حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی، کارت میراث‌بان برای ۱۲ نفر از دهیاران اردبیل صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صابر افضل‌نیا، رئیس یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهر ثمرین گفت: در راستای حفاظت و حراست از آثار تاریخی و باستانی در سطح استان نظارت‌ها و بازرسی‌ها از اماکن تاریخی به صورت مستمر انجام می‌شود.

او برگزاری جلسات مستمر در روستا‌ها برای فرهنگسازی در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی، تاریخی و باستانی را ضروری دانست و افزود: در این زمینه انتظار می‌رود تا دهیاران و شورا‌ها همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

رئیس یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از صدور و اعطای کارت میراث‌بان برای ۱۲ نفر از دهیاران ثمرین خبر داد و افزود: نحوه فعالیت و همکاری این افراد نیز مشخص شد که تلاش و جدیت بر تداوم اجرای این طرح در سطح استان است.

محمدرضا شایقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بومگردی در راستای توسعه و رونق گردشگری گفت: آماده همکاری و مشارکت لازم برای توسعه بومگردی در شهر ثمرین با عنوان دهکده بومگردی هستیم و در این زمینه جلسات مختلف برای راهنمایی و توجیه اهالی در راستای توسعه اقامتگاه‌های بومگردی تشکیل می‌شود.

او با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی در روستا‌های متقاضی این دوره‌ها افزود: در صورتی که مکان مشخص در نظر گرفته شود نمایشگاه صنایع دستی در شهر ثمرین برپا خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل در مورد راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی در شهر ثمرین عنوان کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی موزه در ثمرین وجود دارد که در صورت تخصیص مکان در این زمینه اقدام می‌شود.

شایقی از تهیه پرونده ثبتی برای درخت چنار ثمرین در راستای قرارگیری در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: در زمینه ثبت آثار تاریخی منطقه نیز اقدامات لازم پیگیری و انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.