معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را نیاز شهرستان عنوان کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات، جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال در شهرستان استفاده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد.

اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری نیاز شهرستان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سیدعلی موسوی حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه روز یکشنبه در دیدار با رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه اظهار داشت: این اداره به صورت مستقیم در زندگی مردم تاثیرگذار است و آشنایی با آخرین وضعیت آن در شهرستان و اقدامات انجام شده از مهمترین اهداف این دیدار است.

اوافزود: به گفته رییس اداره صمت مراغه، در حال حاضر از ۱۳۰ واحد صنعتی در شهرستان، ۸۵ واحد فعال و مابقی راکد هستند که باید تلاش کنیم واحد‌هایی که امکان احیا دارند به چرخه تولید بازگردانده شوند.

او  افزود: مشکلات اقتصادی و در روز‌های کرونایی مشکلات صادرات از اصلی‌ترین دغدغه‌های واحد‌های صنعتی مراغه است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اتمام واحد‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، افزود: در حال حاضر ۲۲ طرح صنعتی در حال ساخت و ساز و ۱۰ زمین خالی به واحد‌های تولیدی تخصیص یافته است.

سیدعلی موسوی حسینی گفت: هم اکنون ۲۲ هکتار زمین در شهرک صنعتی مراغه جهت واگذاری برای سرمایه گذاری موجود است و این ظرفیت و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است.

او همچنین به بخش معدن اشاره کرد و گفت: از ۴۵ معدن شهرستان، ۱۸ معدن فعال و ۲۷ معدن غیر فعال است و ۴۰۰ نفر در حوزه معدن در شهرستان فعالیت می‌کنند.

او به حوزه اصناف نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار واحد صنفی در شهرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ واحد دارای پروانه فعالیت هستند.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه اشتغالزایی تاکید کرد: ساماندهی و نظارت دقیق بر اصناف از ضروریات است و باید در اولویت کاری دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.