معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به‌دلیل شیوع کرونا حجم زباله‌های عفونی در استان کرمانشاه به چهار هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آذر،معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه   ولی زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط حاد شیوع ویروس کرونا نظارت بر مدیریت پسماند‌های عفونی توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نظیر بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

او افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی برای شهر کرمانشاه از ظرفیت سه شرکت در راستای مدیریت پسماند‌های عفونی به منظور حمل، جمع آوری و دفن پسماند‌ها استفاده می‌کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه  بیان کرد: پس از جمع آوری و بی خطرسازی این پسماند‌ها در سراب قنبر دفن می‌شود و شرکت دیگری نسبت به پسماند سوزی اقدام می‌کند تا با توجه به انتشار ویروس کرونا بخش اعظمی از پسماند‌های عفونی را امحا کند.

این مسئول ادامه داد: اگرچه حجم پسماند‌های عفونی افزایش یافته، اما به خوبی مدیریت می‌شود، زیرا این موضوع با سلامت آحاد جامعه در ارتباط است.

ولی زاده بیان داشت: تا پایان سال ۹۸ حجم زباله‌های عفونی در کرمانشاه سه هزار و ۴۰۰ تن بود که اکنون به حدود چهار هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ تن رسیده است.

او بیان کرد: این پسماند‌ها عفونی شامل دستمال کاغذی، وسایل آزمایشگاهی و زباله‌های بیمارستانی است.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.