آقازاده از استفاده ۷۰ درصدی مردم اراک از ماسک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در پنجاه و یکمین جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی از استفاده ۷۰ درصدی مردم اراک از ماسک خبر داد و از مردم بابت این کار تشکر کرد.

آقازاده افزود: بیش از ۷۰ درصد مردم شهر اراک دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و ۳۰ درصدی که استفاده از ماسک را جدی نمی‌گیرند موجب شروع بیماری خواهند شد.

او اضافه کرد: در دو هفته اخیر آمار‌ها نشان می‌دهد که مردم همکاری خوبی در زمینه رعایت اصول بهداشتی داشته اند که این رعایت موجب شده تا میزان ابتلا به بیماری ثابت بماند و در حال کاهش باشد.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: از دوره پیک ویروس کرونا در استان مرکزی گذشته، اما اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود به سمت وضعیت قرمز پیش خواهیم رفت.

جمالیان ضمن تاکید بر استفاده مردم از ماسک در حمل و نقل عمومی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزود: باید برنامه‌های فرهنگی در برخی مساجد که همراه با تجمع است تعطیل شود و نظارت بر مسائل بهداشتی پارک‌ها بیشتر شود و وسایل بازی به صورت متناوب ضدعفونی شوند.

او با بیان اینکه دهیاران و پاسگاه‌های انتظامی  باید از برگزاری عروسی در باغ‌ها جلوگیری کنند اضافه کرد: در حال حاضر شهر خنداب وضعیت سفید شهر‌های خمین و آشیان وضعیت نارنجی و بقیه شهر‌ها وضعیت زرد دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.