مدیرجهادکشاورزی بردسیرگفت: خوشبختانه میزان خسارت سن گندم به نسبت سطح زیر کشت ۱۱ هزار ۷۰۰ هکتار مزرعه بردسیر بسیار کم بوده و نیازی به مبارزه با آفت نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سبک خیز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر به همراه کارشناسان ناظر گیاه پزشکی شهرستان بردسیر تمام سطح زیر کشت گندم در منطقه را مورد پایش قرارداده و وضعیت هجوم آفت سن گندم را مورد بررسی قراردادند و توصیه‌های لازم برای پیشگیری از خسارت را به کشاورزان ارائه و همکاری لازم را جهت پیشگیری از هجوم این آفت خطرناک با کشاورزان انجام دادند.

او افزود: خوشبختانه میزان خسارت آفت به نسبت سطح زیر کشت ۱۱ هزارو ۷۰۰ گندم بسیار کم بوده ونیازی به مبارزه با آفت نیست.

سبک خیز بیان داشت:کیفیت محصول گندم این شهرستان جهت تولید آرد نانوایی بسیار عالی است و باید تدابیر لازم اتخاذ گردد که از خروج این محصول با کیفیت به خارج از استان جلوگیری شود.

سن گندم یک از مهمترین آفات در منطقه است که قادر است هم بصورت کمی با خسارت به برگ، خشک کردن جوانه مرکزی، سفیدکردن و خشک کردن سنبله‌ها توسط سن مادر و هم بصورت کیفی با کاهش عملکرد و خاصیت نانوایی، توسط پوره‌ها و نسل جدید، به محصول خسارت وارد کند همچنین گندم‌های سن زده فاقد کیفیت برای نانوایی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.