کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد از برداشت ۷۸۰ تن محصول از ۹۷ هکتار باغ‌های آلبالو در مهاباد خبر داد.

سعید کریمی کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: برداشت میوه‌های نوبرانه از جمله آلبالو در مهاباد آغاز شده و ۷۸۰ تن محصول از سطح باغ‌های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه متوسط برداشت آلبالو در هر هکتار ۸ تن است، اظهار کرد: محصول آلبالو علاوه بر مصرف خام بخشی نیز فرآوری شده و برای تهیه آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

کریمی اذعان کرد: در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد که تولید محصول در آن‌ها به علت کاهش سرمازدگی افزایش قابل توجهی داشته است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد بیان کرد: مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

کارشناس مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد تصریح کرد: با توجه به تولید ارگانیک حصولات باغی در مهاباد و پرهیز باغداران از استفاده از انواع کود و سموم شیمیایی، میوه‌های هسته دار این شهرستان عطر، بو و مزه دلچسب و رنگ زیبایی داشته و در بازار میوه طرفداران زیادی دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.