مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: توان تولیدی آب کرمان هزار و ۹۵۰ لیتر بر ثانیه است که با مصرف حدود ۳ هزار لیتر در شهر با هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب طی ساعات پیک مصرف روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید صمدانی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت آب در شهر کرمان گفت: در شهر کرمان بالغ بر ۲۵۰ هزار کولر در حال کار کردن هستند و باتوجه به اینکه هر کولر آبی حدود ۵۰۰ لیتر در شبانه روز مصرف آب دارد، خود باعث افزایش بی رویه مصرف آب در پیک خواهد شد ضمن آنکه شیوع کرونا نیز باعث افزایش مصرف آب شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با اشاره به دو حادثه برق در هفته قبل و مشکلاتی که برای آبفای شهرستان ایجاد شده بود، اظهار کرد: در آن زمان همراه با شهرک سیدی، در خیابان امام جمعه، خیابان کمیل، خیابان والفجر جنوبی، شهرک مطهری و ۲۰ متری نادر نیز آب قطع بود که باعث نارضایتی‌های شده بود که با همکاری سپاه، ارتش وغیره از طریق تانکر به صورت شبانه روزی در این محله‌ها آبرسانی صورت گرفت که برای جلوگیری از تکرار مجدد این مشکل، به دنبال افزایش ضریب اطمینان مخازن برای آبگیری هستیم تا در سال دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نشویم.

صمدانی با بیان اینکه آپارتمان سازی در برخی از محلات سبب شده که شبکه آبرسانی جوابگوی نیاز آبی آن‌ها نباشد و باعث اوج نارضایتی مردم در برخی از مناطق شهری شده است، تصریح کرد: حجم تراکمی در اطراف چهارراه نیکزاد، شهرک مطهری، شهرک نیکزاد، دانش، ابوالفضل، باب الحوائج، دانش و ... وجود دارد که باعث می‌شود در برخی ساعات با افت فشار آب روبرو شوند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با تاکید بر این که در سطح شهر با تانکر آبرسانی می‌کنیم تا جبران قطعی‌ها شود، گفت: از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب شهر کرمان از ساعت حدود ۲۳ و ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از اذان صبح برای آبگیری، آب با افت فشار و گا‌ها قطعی مواجه هستند.

او با بیان اینکه به دلیل شدت گرما کل شهر دچار چالش آبی شده است، در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در شهرک الله آباد برخی از خانه‌ها دو انشعاب دارند، افزود: شاید قبلا خانه‌هایی بودند که انشعاب غیرمجاز داشتند، اما بعدا که اقدام به دریافت اشتراک کردند، آن انشعاب‌ها را قطع کردیم و ممکن است که برخی این کار را انجام نداده باشند که پلیس آب مرتب در حال رصد کردن است.

صمدانی در خصوص سرقت آب در شهر کرمان بیان داشت: حاشیه نشینی یک معضل شهری است و قطعا تاثیر مهمی در وضعیت مصرف آب شهری خواهد داشت که در جلسه اخیر با استاندار کرمان و سایر مسئولین مقرر شد این معضل را تعیین تکلیف کرده تا راهکار‌هایی برای بهینه مصرف کردن این افراد اتخاذ شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار