مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: یک گروه از شکارچیان در منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش شهرستان دشتستان در دام محیط بانان گرفتار شدند.

شکارچیان متخلف به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیداحسان موسوی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: به دنبال پایش منطقه شکارممنوع شاهزاده ابراهیم تنگ باهوش و اطلاع از حضور ۳ نفر متخلف شکار غیرمجاز پستانداران مامورین یگان حفاظت اداره کل بوشهر برای دستگیری آنان وارد عمل شدند.

او افزود: با توجه به موقعیت منطقه و رصد کامل متخلفین در طول روز و با توجه به احتمال درگیری مامورین با متخلفین آنان را کمک کرده تا از منطقه خارج و سپس در اقدامی سریع زمانی که متخلفین قصد داشتند با مخفی کردن خودرویی که در یکی از باغات همجوار که فاصله کمی با منطقه شکارممنوع داشت را در حین خروج دستگیر کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: از متخلفین یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو مجاز که لول سلاح به سلاح جنگی ژ ۳ تغییر پیدا کرده بود، مقادیری فشنگ جنگی، دوربین چشمی و سایر ادوات کشف و ضبط شد.

موسوی افزود: بعد از تنظیم صورتجلسه متخلفین جهت رسیدگی به تخلفاتشان به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ محیط زیست وظیفه‌ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.

قلی نژاد  افزود: همشهریان گرامی و دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

او ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.