۷۱ هکتار از مراتع کوه‌های بهارستان در شهرستان جم در آتش سوخت.

آتش ۷۱ هکتار از مراتع بهارستان جم بلعیدمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: آتش سوزی ساعت ۱۲ دیروز (سه‌شنبه ۱۷ تیر) در مراتع بهارستان شهرستان جم آغاز شد و ساعت۲۳ و ۳۰دقیقه مهار شد.

غلامرضا منتظری با بیان اینکه در این حادثه ۷۱ هکتار از مراتع کوه‌های بهارستان در آتش سوخت، ادامه داد: در عملیات اطفاء حریق نیرو‌های مردمی، هلال احمر، محیط زیست، شهرداری، سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج در کنار  یگان حفاظت منابع طبیعی حضور داشتند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه علت اصلی حادثه هنوز مشخص نشده است، افزود: به طور حتم بی‌احتیاطی کسانی که در طبیعت حضور می‌یابند باعث چنین حوادثی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه در پاییز و زمستان گذشته بارش‌ها در استان میزان و پراکنش‌ مطلوبی داشته و در شهرستان جم نیز میزان بارش نسبت به میانگین سالانه ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، پوشش گیاهان مرتعی تراکم بالایی دارند که تراکم بالای گیاهان علوفه‌ای از جمله بهمن و گون شرایط را برای آتش سوزی فراهم کرده است.

منتظری بیان کرد: این مورد چهل و سومین مورد آتش‌سوزی مراتع از ابتدای امسال تا کنون است و در این حوادث دو هزار و ۴۹۱ هکتار از مراتع در آتش سوخته‌اند.

او گفت: از میان این حوادث، وسعت دو مورد شامل مناطق دهرود و بوشکان در شهرستان دشتستان بالای ۵۰۰ هکتار بوده است.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
دشمن می خواد هزینه و توان مارا صرف برخورد با مشکلات داخلی بکنه و در شرایط بد اقتصادی و کرونا به ایران یک حمله ی چند جانبه انجام بده مسئولین مراقب باشند.