بسته اخبار حوادث ۲۱ تیرماه ۹۹؛

کشف یک تن و ۳۴ کیلوگرم تریاک در"کنارک"/ سرقت اطلاعات نرم افزار بانکی شهروندان در پی تماس با آنها

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۱ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز شنبه ۲۱ تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن و ۳۴ کیلوگرم تریاک در شهرستان "کنارک"

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۲ سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۳۴ کیلوگرم  تریاک در شهرستان "کنارک" خبر داد.

سردار "محمد قنبری  گفت: جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی، از فعالیت اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در شهرستان "کنارک" مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری تیم‌های از ماموران انتظامی شهرستان "کنارک" پس از چندین شبانه روز کار گسترده اطلاعاتی، دپوی مواد مخدر را در از یکی از روستا‌های حاشیه شهر "زرآباد" شناسایی و این محل را به محاصره خود در آوردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی‌های لازم قضائی در عملیاتی مقتدرانه وارد عمل شدند و ضمن دستگیری ۲ سوداگر مرگ مقدار یک تن و ۳۴ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک را در بازرسی از یک دستگاه خودرو تویوتا هایلوکس پارک شده در محل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق موادمخدر در سطح استان، حضوری فعال دارد و پلیس در راه مبارزه با مواد مخدر از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

سرقت اطلاعات نرم افزار بانکی شهروندان در پی تماس با آنها

رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در خصوص غفلت شهروندان در حفظ اطلاعات مربوط به نرم افزار‌های مالی در امور بانکی و دسترسی مجرمان سایبری به حساب‌های بانکی اشخاص هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا گفت: ازآنجائیکه نرم افزار‌های مالی باعث سهولت در امور بانکی می‌باشد تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی شود، غفلت افراد در حفظ اطلاعات مربوط به این نرم افزار‌ها باعث ایجاد مشکلاتی شده و دسترسی مجرمان سایبری به حساب‌های بانکی را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان اظهار کرد: اخیراً مشاهده شده اشخاصی با استفاده از فیشینگ تلفنی (تکنیک‌های مختلف تخلیه اطلاعات از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک) و به کارگیری ترفند‌های مختلف از کاربران اطلاعات حساب بانکی و همین طور اطلاعات شخصی آن‌ها را دریافت کرده و به وسیله اطلاعات به دست آمده، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان می‌کنند.

وی یادآور شد: برابر گزارشات دریافتی از شهروندان در سامانه‌های مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا، شماره‌ای ناشناس با آن‌ها تماس و به صورت جعلی عنوان می‌دارد که از برنامه‌های رادیویی تماس گرفته‌اند و اعلام می‌کنند فرد در قرعه‌کشی کاربران خوش حساب ما برنده وجه نقد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: کلاهبردار در مصاحبه با قربانی، به صورت غیر واقعی خود را رییس شبکه یا روابط عمومی شبکه رادیویی معرفی کرده و بعد از مصاحبه، شهروند را برای دریافت هدیه قرعه‌کشی به اپراتور متصل می‌کند، اپراتور هم برای واریز وجه با ترفند و فریب، اطلاعات حساب بانکی و همین طور اطلاعات شخصی قربانی را دریافت کرده و در اولین فرصت حساب وی را خالی می‌کند.

سرهنگ کیخا افزود: برخی از شهروندان بعد از مدتی متوجه می‌شدند که کلاهبرداران با استفاده از اطلاعات بانکی اخذ شده از آنها، نرم‌افزار‌های بانکی وی را برای خود نصب کرده و به وسیله اطلاعات موجود در حساب کاربری نرم افزار بانکی و اخذ رمز پویا از خودشان، از حساب بانکی آن‌ها برداشت کردند.
رییس پلیس فتا استان در این خصوص به کلیه شهروندان هشدار داد: از هرگونه همکاری و پاسخ دادن به تلفن افراد ناشناس در رابطه با اطلاعات بانکی و دارایی‌هایشان و همچنین اطلاعات شخصی، خودداری کنند و در صورت نیاز برای ارائه اطلاعات بانکی به صورت تلفنی و... سعی نمایید، اصالت و هویت فرد تماس گیرنده برای شما محرز و قطعی شود.

سرهنگ کیخا یادآور شد: در راستای پیشگیری از شیوع و گسترش رو به رشد این قبیل معضلات، به موازات اقدامات اطلاعاتی و علمی پلیس، شهروندان با افزایش سطح دانش و آگاهی‌های عمومی در این زمینه، در ریشه کن کردن این قبیل جرائم همکاری کنند تا مانع بروز ضرر و زیان مادی و معنوی به خود و سایر اقشاراجتماعی جامعه شوند.

رییس پلیس فتا استان در پایان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کشف ۲۵۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان بلوچستان، از کشف بیش از ۲۵۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور خبر داد.

سردار"محمد قنبری" گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با قاطعیت و جدیت تمام، در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی، و دیگر رده هاتی عملیاتی، با انهدام ۴ باند سازمان یافته قاچاق، شناسایی و تخریب ۲ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی سوخت کش و ۳۸ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی در شهرستان‌های "ایرانشهر"، "سراوان"، "زاهدان" و "دلگان" در مجموع ۲۵۸ هزار و ۱۲۷ لیتر انواع سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل ۱۴۷ هزار و ۲۵۷ لیتر گازوئیل، ۶۰ هزار لیتر قیر، ۴ هزار ۹۰۰ لیتر نفت سفید، یک هزار و ۹۷۰ لیتر بنزین و ۴۴ هزار لیتر سایر مشتقات نفتی کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۴۴ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۵۲ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

توقیف ۲ دستگاه اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق

با هوشیاری ماموران پلیس راه جنوب استان ۲ دستگاه اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ"مصطفی کول زاده"رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: صبح روز گذشته یکی از تیم‌های پلیس راه جنوب استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بم-ایرانشهر" به ۲ دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک شدند.

او افزود: ماموران پلیس راه پس از متوقف کردن این ۲ خودرو که از کرمان به مقصد ایرانشهر در حرکت بود ۲ باک اضافی و غیرمجاز شامل ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

سرهنگ کول زاده خاطر نشان کرد: خودرو‌ها توقیف و ۲ راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.

داماد و پدر زن" سارق دستگیر شدند

با سرعت عمل ماموران پلیس شهرستان چابهار سارقان حرفه‌ای سیم برق حین سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ"حیدرعلی کیخای مقدم "فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح حوزه شهرستان چابهار موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود:به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری ازسرقت‌های مشابه واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه بامداد روز گذشته مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۴ منطقه آزاد هنگام گشت زنی در محدوده پلیس راه چابهار ۲ نفر را که در حال سرقت سیم برق بودند مشاهده و هر دو آن‌ها را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ حیدرعلی کیخای مقدم، با اشاره به کشف ۶۰۰ متر سیم مسی مسروقه در بازرسی از خودروی وانت بار سارقان بیان داشت: متهمان ۴۰ و ۷۰ ساله که داماد وپدر زن بودند و همچنین سابقه دار با انتقال به پلیس آگاهی، در تحقیقات تکمیلی به سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، از مردم از خواست با ارائه اخبار به موقع به پلیس از طریق تلفن ۱۱۰، نیروی انتظامی را در اجرای مأموریت‌های محوله و برخورد با مجرمان یاری کنند.

برق، جان پسر بچه ۱۳ ساله را گرفت

پسربچه‌ای ۱۳ ساله در شهرستان"کنارک" بر اثر برق گرفتگی به طرز دلخراشی جان باخت.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی" فرمانده انتظامی شهرستان "کنارک گفت: روز گذشته یک فقره مرگ مشکوک برابر اعلام مبنی بر حادثه برق گرفتگی در یکی از روستا‌های شهرستان، مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله گشت انتظامی و تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور عوامل انتظامی در محل مشخص شد، پسر بچه‌ای ۱۳ ساله بر اثر اتصال دو شاخه پروژکتور به پریز برق در منزل پدری اش دچار برق گرفتگی شده و به طرز دلخراشی در محل حادثه فوت کرده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه جسد متوفی توسط نیرو‌های امدادی به پزشکی قانونی شهرستان منتقل شد.

غرق شدگی نوجوان ۱۷ ساله در رودخانه" زهک"

نوجوان ۱۷ ساله به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا در رودخانه زهک غرق شد.

سرهنگ"آیت الله قره گوزلو" فرمانده انتظامی شهرستان زهک  گفت: روز گذشته در پی گزارش یک فقره مرگ مشکوک در بیمارستان سیدالشهدا (ع) شهر زهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۲ برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد نوجوانی ۱۷ ساله به نام امید که به همراه ۲ تن از دوستانش برای آب تنی به به داخل رودخانه فصلی زهک رفته به دلیل نداشتن مهارت شنا دچار غرق شدگی شده و پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش‌های تیم پزشکی فوت کرد.

سرهنگ قره گوزلو با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش خاطر نشان کرد: رودخانه ها، استخر‌های کشاورزی و سد‌ها حریم امنی برای شنا و تفریح نیست و نوجوانان می‌بایست به منظور حفظ جان خود و اطرافیان از مکان‌های ایمن و استخر‌ها برای شنا استفاده کنند.

کشف ۶۰ تن قیر قاچاق در" ایرانشهر"

پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر در بازرسی از ۲ دستگاه تریلی ۶۰ تن قیر قاچاق را قبل از رسیدن به مقصد کشف کرد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم" سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان  افزود: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی مستقر در ایست و بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) هنگام کنترل خورو‌های عبوری در محور" بم –ایرانشهر" به ۲ دستگاه خودروی تریلی تانکردار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو‌ها با علائم هشدار دهنده، در بازرسی از آن‌ها ۶۰ تن قیر قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

سرهنگ علیزاده مقدم بیان داشت: ارزش ریالی قیر‌های کشف شده، برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او  خاطر نشان کرد: خودرو‌ها توقیف و ۲ راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مقابله با قاچاق کالا و ممانعت از ورود آن به بازار مصرف کشور از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس استان است که با تمام توان و تلاش مضاعف دست قاچاقچیان و سوداگران اقتصادی را از ایجاد اخلال و بی نظمی در عرصه اقتصاد کشور کوتاه خواهد کرد.

برخورد پراید با پژو ۴۰۵ با ۲ کشته و یک مجروح

برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک دستگاه سواری پراید در محور "هیرمند-زابل" یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "حسینعلی سنچولی" فرمانده انتظامی شهرستان "هیرمند" گفت: روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در محور "هیرمند-زابل" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه پژو ۴۰۵ که از طرف پل "نیاتک" به طرف روستای "ابیل" در حال حرکت بوده با دستگاه سواری پراید که در همان مسیر در حرکت بوده، برخورد کرده است.

سرهنگ سنچولی تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه راننده پژو ۴۰۵ در دم فوت و ۲ سرنشین آن نیز مجروح و توسط نیرو‌های امدادی به بیمارستان امیرالمومنین (ع) "زابل" منتقل شدند که متاسفانه یکی از آنان با وجود تلاش تیم‌های پزشکی فوت کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان "هیرمند" خاطر نشان کرد: کارشناس پلیس راه علت تامه این حادثه را سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده پژو ۴۰۵ در کنترل خودرو هنگام سبقت اعلام کرده است.

کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق از ۲ دستگاه کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق از ۲ دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ"حیدرعلی کیخای مقدم گفت: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۲ این فرماندهی حین گشت زنی در اطراف پایانه باربری شهر چابهار به ۲ دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو‌ها با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن‌ها مقادیر زیادی لوازم خانگی قاچاق شامل ۲۷ عدد مرغ خوری، ۲۴ دست لیوان چینی، ۷ دستگاه آبمیوه گیری، ۴۷ دست ترشی خوری، ۱۶ دست آجیل خوری، ۲ دستگاه هواپز، ۱۸ عدد اتو، ۴ عدد کف شور، ۳ دستگاه چای ساز، ۲ دستگاه چرخ گوشت، ۱۲ عدد ظرف پیرکس مرغ خوری، ۷۰ عدد کفکیر ملاقه، ۸ دستگاه همزن، ۴۸ عدد ظرف میوه خوری بزرگ و مقدار ۲۴ تن برنج قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: در این رابطه خودرو‌ها توقیف و ۲ راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار