مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

شناسایی و دستگیری عامل توهین به یکی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی

فرمانده انتظامی شهرستان "فنوج" از شناسایی و دستگیری عامل توهین به یکی از نمایندگان مردم در شمال در فضای مجازی در شهرستان فنوج خبر داد.

سرهنگ"احمد گرجی تبار گفت: درپی انتشار کلیپی مبنی بر توهین و اهانت به یکی از نمایندگان مردم در مجلس شواری اسلامی و شهروندان سیستان در فضای مجازی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص فردی ناشناس در پی سخنرانی یکی از نمایندگان مردم در شمال استان مبنی بر تقسیمات استانی و انتشار کلیپی در این خصوص که علاوه بر توهین به شخص نماینده به شهروندان شمال استان نیز توهین کرده است.

سرهنگ گرجی تبار اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان فنوج با همکاری فنی کارشناسان پلیس فتا استان عامل انتشار مطالب توهین آمیز را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و به پلیس آگاهی احضار که در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله کشف شده به بزه انتسابی اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی خاطر نشان کرد: برابر قانون جرایم رایانه‌ای تهمت، تمسخر، ایجاد شایعات و دروغ پردازی برای تشویش افکار عمومی بویژه موضوعات در بحث سلامت جامعه و یا تحریک دیگران بر علیه شخص یا اشخاص در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق

با هوشیاری ماموران پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ"مصطفی کول زاده"رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: صبح روز گذشته یکی از تیم‌های پلیس راه جنوب استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور بم-ایرانشهر به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا سفید رنگ مشکوک شدند.

او  افزود: پس از متوقف کردن این خودرو که از کرمان به مقصد چابهار در حرکت بود مشخص شد از این خودرو هیچ گونه اطلاعاتی در سامانه سپهتن تبادل نشده است.

سرهنگ کول زاده بیان داشت: در ادامه افسر گشت پلیس راه در بازرسی از خودرو ضمن کشف ۴۰ کیسه ۲۵ کیلوگرمی شیرخشک، یک باک اضافی و غیرمجاز شامل ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

او خاطر نشان کرد: خودرو اتوبوس توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

اختلاف خانوادگی رنگ خون گرفت

با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی عاملان قتل مرد ۴۷ ساله در شهرستان چابهار پس از ۱۱ ماه فرار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ"حیدرعلی کیخای مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: سوم مرداد ماه سال گذشته، یک فقره تیراندازی منجر به جرح در بلوار امام خمینی (ره) شهر چابهار به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد راننده ۴۷ ساله یک دستگاه تاکسی مسافربری که در ایستگاه مسافربری "نوبندیان" در انتظار مسافر ایستاده بوده توسط سرنشین یک دستگاه پژو ۴۰۵ مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان امام علی (ع) با وجود تلاش‌های تیم پزشکی روز بعد از حادثه به علت شدت جراحات وارده فوت کرده است.

سرهنگ کیخای مقدم عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی چابهار با بررسی اظهارات شاهدان عینی در محل و یک سری تحقیقات میدانی ضارب را که یک تبعه پاکستانی غیرمجاز است را شناسایی و او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل یک قبضه سلاح کلت کمری، یک تیغه خشاب حاوی ۳ عدد تیر جنگی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بیان داشت: در بازجوئی‌های به عمل از متهم مشخص شد خواهر زاده متهم او را برای کشتن دایی اش اجیر کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به متواری بودن متهم در کشور پاکستان تحقیقات به کندی پیش می‌رفت تا اینکه روز گذشته اطلاعاتی در خصوص بازگشت به شهرستان چابهار بدست آمد و تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی او را در اقدامی ضربتی هنگام تردد در سطح شهر چابهار دستگیر کردند.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: متهم ۲۹ ساله در بازجوئی‌های به عمل آمده به اجیر کردن ضارب برای قتل دایی اش در پی اختلافات خانوادگی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری رمال حرفه‌ای در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری یک رمال حرفه‌ای در زاهدان و کشف آلات و ادوات مربوط به رمالی از این فرد شیاد خبر داد.

سردار"محمد قنبری گفت: با کسب خبری مبنی بر اینکه فردی شیاد در یکی از مناطق شهر زاهدان با رمالی و دعانویسی و فریب افراد و تجویز دعا اقدام به اغفال مردم می‌کند، ماموران پلیس امنیت عمومی پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی پس از شناسایی محل، به صورت نامحسوس آنجا را تحت نظر قرار دادند و با اطمینان از صحت موضوع ضمن رعایت موازین شرعی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بازرسی از محل اختفای این فرد کتب و دست نوشته‌های در خصوص رمالی، مقادیری استخوان و پوست حیوانات، چند عدد مهر منقوش به دعا‌های خاص، مبلغ ۶ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال وجه نقد حاصل از رمالی و یک دستگاه کارت خوان کشف کردند.

سردار قنبری بیان داشت: متهم ۴۲ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

او با تاکید بر اینکه شهروندان عزیز باید همواره مراقب باشند تا گول این افراد را نخورند، از مردم عزیز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای خودرو با ۳۲ فقره سرقت در زاهدان

با هوشیاری و سرعت عمل پلیس ۲ سارق حرفه‌ای خودرو در شهر زاهدان دستگیر و ۳۲ فقره سرقت کشف شد.

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌ها گشت‌های هدفمندی را با همکاری کلانتری‌های سطح شهر زاهدان شروع کردند.

فرمانده استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه روز گذشته یکی از تیم‌های کلانتری ۱۳ زاهدان هنگام گشت زنی در خیابان رسالت به ۲ سرنشین یک دستگاه سواری پراید نقره‌ای رنگ مظنون و قبل از فرار آن‌ها را در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر که در استعلام به عمل آمده مشخص این خودرو سرقتی است.

او عنوان کرد: متهمان که از افراد سابقه دار و اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی دارند پس از بازجوئی‌های اولیه با هماهنگی مقام قضائی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در چندین مرحله بازجوئی‌های علمی پلیس به سرقت خودرو پراید و سرقت یک دستگاه پژو ۴۰۵ و ۳۰ فقره سرقت داخل خودرو از خودرو‌های فاقد تجهیزات ایمنی در سطح شهر زاهدان اعتراف کردند.

سردار قنبری خاطر نشان کرد: تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی افراد مالخر با هماهنگی مقام قضائی همچنان ادامه دارد.

کشف دپو سوخت با ۹۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "سراوان"

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف دپو سوخت با ۹۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "سراوان" خبر داد.

سردار"محمد قنبری گفت: با کسب خبری مبنی بر قاچاق گسترده فرآورد‌های نفتی توسط اعضای سازمان یافته یک باند قاچاق به مرز‌های جنوب شرق کشور، با توجه به حساسیت موضوع موضوع به صورت ویژه و کاملاً محرمانه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان عملیات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق آغاز که در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این افراد به صورت سازمان یافته با خرید گسترده محصولات نفتی از استان‌های مرکزی و انتقال آن به مناطق مرزی سراوان و سپس کشور پاکستان می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ادامه تحقیقات با رصد اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی محل دپو سوخت‌های قاچاق در یکی از مناطق شهر"جالق" شناسایی شد.

سردار قنبری بیان داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با کنترل نامحسوس محل پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شدند و در بازرسی از محل ۹۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

او در پایان تاکید کرد: پلیس در راستای برخورد با کالای قاچاق با جدیت عمل می‌کند و از شهروندان نیز انتظار داریم هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های غیرمجاز را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار