فعالان بخش تجارت که صدور کارت بازرگانی آن‌ها از ابتدای سال ۹۷ به بعد است باید درخواست تایید کارت بازرگانی را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به راه اندازی سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری با امکان بررسی و تأیید کارت‌های بازرگانی در سامانه جامع تجارت بیان کرد: براساس قوانین، در فاز اول این طرح متقاضیانی که صدور کارت بازرگانی آنان از ابتدای سال ۹۷ به بعد است، ملزم به ثبت درخواست تایید کارت بازرگانی خود در سامانه مربوط هستند.

ابوالقاسم محمدزاده افزود: ابتدا متقاضیان با مراجعه به سامانه جامع تجارت باید مرحله ثبت درخواست تایید کارت بازرگانی را انتخاب کنند. پس از ثبت درخواست متقاضیان برای تمدید، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخواست‌ها را بررسی می‌کند و در صورت نبود ایراد تایید خواهد کرد.

او گفت: این اقدام یرای تمدید کارت بازرگانی به منظور تسهیل گری و شفاف شدن فرآیند‌های لازم در بخش صادرات و واردات و جلوگیری از واردات غیر قانونی کالاها، یکپارچگی در ورود اطلاعات متقاضیان در سامانه جامع تجارت و دسترسی آسان به آمار و اطلاعات حوزه تجارت صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.