مدیرکل سازمان انتقال خون فارس از مردم استان درخواست کرد تا برای اهدای فوری خون در همه گروه‌ها به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مسعود ترابی مدیرکل سازمان انتقال خون فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت:  ذخائر بانک خون استان با کاهش خون و فرآورده‌های آن مواجه شده است که برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌ها، برای اهدای خون مراجعه کنند.

او افزود: با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره شده توسط بیماران نیازمند، هم‌اکنون پایگاه‌های انتقال خون استان به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران احتیاج دارد.

ترابی ادامه داد: در شرایطی که نیازمندان به فرآورده‌های خونی‌چشم یاری به اهدا کنندگان خون دارند، نباید این عمل خیرخواهانه و زندگی بخش در پس بحران ها و سختی‌های روزمره به فراموشی سپرده شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون فارس با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با اهدای خون، تصریح کرد: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

او یادآور شد: مراکز خون‌گیری در شیراز، پایگاه مرکزی قصردشت ایستگاه قوامی، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به صورت یک سره و پایگاه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه پذیرای مراجعان هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.