عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: اداره فرهنگسراها باید به متولیان و متصدیان فرهنگ سپرده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  احمد رضا دستغیب عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه با تعدادی از فعالان فرهنگی شیراز با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه فرهنگ و تاکید بر اقدامات زیر بنایی بیان کرد: باید پذیرفت که ما نسبت به کار فرهنگی کیفی غافل هستیم و با ساخت فرهنگسرا یا کتابخانه متولی فرهنگ نخواهیم بود.

او، با اشاره به اینکه باید در نظر داشته باشیم که کار فرهنگی در تعریف و چارچوب خاصی نمی‌گنجد، تصریح کرد: کار فرهنگی حدود مشخص و تعریف شده ای ندارد و گاهی کار شهرسازی بررسی می‌شود که  نتیجه آن میزان هزینه‌کرد و اعداد و ارقام است اما این رویه در خصوص کار فرهنگی صدق نمی‌کند.

دستغیب، کیفی بودن را شرط اصلی اقدام فرهنگی دانست و ادامه داد: بی‌توجهی به کیفی بودن اقدام فرهنگی، مسئولان و متولیان فرهنگ را دچار خطا می‌کند چرا که تصور می‌کنند اقدام فرهنگی محدود به ساخت فرهنگسرا و یا کتابخانه است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری، شورای شهر را متولی تأمین زیرساخت‌های فرهنگی دانست و افزود: ما باید این زیرساخت‌ها را آماده کنیم اما باید در اختیار افرادی قرار دهیم که یا کار فرهنگی را بلد هستند و یا تجربه آن را دارند.

او، با تاکید بر اینکه این نکته بارها در شورای اسلامی شهر شیراز تذکر داده شده که فرهنگسرا را باید متولیان و متصدیان فرهنگ اداره کنند، اضافه کرد: درست است که ما در شهرداری نیروهای توانمندی در حوزه مهندسی و شهرسازی داریم اما بی‌تعارف ،نیروهایی که تجربه کار فرهنگی داشته باشند، بسیار اندک هستند.

او، با اشاره به صدور آیین‌نامه‌هایی در این زمینه که شرط واگذاری فرهنگسراها در آن تعیین شده، اظهار کرد: باید به سمت و سویی برویم که ساختمان‌های فرهنگی ما را متولیان فرهنگ اداره کنند تا به فرهنگ شهر کمک شده و سبب ارتقا آن شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.