یک جامعه شناس گفت: یکی از اهداف حجاب استایل‌ها، تاریخ مصرف دادن به لباس و مد و ترویج مصرف گرایی در جامعه و به فروش رساندن اجناس موجود در کارخانه‌ها است.

ترویج مصرف گرایی توسط محجبه‌های لاکچری پوشبه گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، "حجاب‌های لاکچری", قصه‌ای که این روزها بیش از گذشته رنگ بیشتری به خود گرفته‌ است، به طوری که کافی است برای مشاهده داغ بودن بازار حجاب استایل‌ها، در اینستاگرام یک جستجوی ساده کنید تا با افراد مختلفی روبرو شوید که به یُمن تصاویر به ظاهر حجاب گونه و پوشش‌های پُر رنگ و لعاب خود که با هشتگ‌هایی چون حجاب، عفاف، با حجاب، حجاب استایل، حجاب شیک، محجبه که هر یک دنیایی حرف دارند و سعی در ترغیب هر چه بیشتر افراد به استفاده از این نوع پوشش‌ها می‌کنند، به وفور مشاهده کنید.

افرادی که حتی برای مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌اند و از این طریق هم درآمد‌های هنگفتی را کسب می‌کنند که این موضوع واکنش‌های مثبت و منفی زیادی از طرف افراد جامعه و کارشناسان متخصص را به همراه دارد، البته اگرچه عده‌ای از آن‌ها بر این باور هستند که این سبک از علاقه‌مند کردن بانوان به حجاب می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد، امّا برخی دیگر مخالفت صد درصدی خود را با پوشش‌های سنتی اعلام می‌کنند که به هر روی این مورد می‌تواند زنگ خطری باشد، چراکه ممکن است با از بین رفتن استاندارد‌ها آثار سوئی را برای جامعه به همراه داشته باشد.

جعفر بای جامعه شناس در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اهمیت حجاب در جامعه اظهار کرد: حجاب, نوعی پوشش است که قصد آن حفظ گوهر و ارزش وجودی زن است تا هر آن چه را که باعث جلب توجه شدن و چشم‌ها را به سوی خود کشیدن می‌شود، حذف کند و باعث شود که نگاه حرامی متوجه زن در جامعه نشود.

وی با اشاره به اپیدمی حجاب استایل‌ها در جامعه بیان کرد: اگرچه حجاب استایل‌ها یکی از موضوعاتی است که این روزها بیشتر به چشم می‌آید اما سابقه و ریشه آن به قبل از انقلاب بر می‌گردد، چرا که طراحان مد و ژورنال‌ها همیشه  برنامه‌های مختلفی را در فرم و روش‌های بسیار متنوعی طراحی می‌کردند و در قالب عکس و ماکت در معرض عموم قرار می‌دادند تا علاقه مندان از آن طرح‌ها و مدها استفاده کنند.

این جامعه شناس تصریح کرد: این موضوع, از همان گذشته چند مسأله و هدف را در بر می‌گرفت که یکی از آن‌ها, پشت پا زدن به ریشه و آیین و آداب پوشاک در جامعه است، چرا که ترویج دهندگان این موضوع, پوشاک را به عنوان یکی از هنجارها و عناصر مهم اجتماعی و فرهنگی هر جامعه‌ای هدف قرار داده‌اند.

بای گفت: یکی دیگر از اهداف حجاب استایل‌ها, تاریخ مصرف دادن به لباس و مد و ترویج مصرف گرایی و مصرف زدگی در جامعه و به فروش رساندن اجناس موجود در کارخانه‌ها است که در این میان, کارخانه و طراح از این موضوع سود می‌برند و صرفا مصرف کنندگان هستند که متضرر می‌شوند.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به اهمیت زیادی که حجاب در جامعه دارد نمی‌توان برای آن, از مدل‌های خارج از عرف استفاده کرد، چرا که چشم و ذهن تمامی افراد, متمرکز این موضوع حساس است و کوچک ترین تغییر منفی و خاکستری در آن باعث می‌شود که این نگاه‌ها نیز به سرعت تغییر کنند و در این روزها هم که شاهد لاکچری بودن حجاب در فضای مجازی و حقیقی هستیم، باید بیش از پیش به این موضوع دقت کنیم که این موضوع به دلیل مغایرت و تضادها نمی‌تواند مطلوب و مقبول جامعه باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
شما اول جلوی اونا که توی نت لباس لختی تبلیغ می کنن بگیر بعد برس به اینا که پوشیدگی تبلیغ می کنن
آخرین اخبار