سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای کشت گیاهان دارویی به عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین‌پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با هدف افزایش درآمد و تولید گیاهان دارویی در مناطق ییلاقی عشایر، افزون بر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بر‌ای عشایر در نظر گرفته شده است.

او افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سال جهش تولید در بین عشایر چهارمحال و بختیاری، برای نخستین بار طرح مطالعاتی، آموزشی و ترویجی کشت گیاهان دارویی در اراضی مستعد پنج شهرستان عشایری استان در دستور کار قرار دارد.


بیشتر بخوانید


حسین‌پور اضافه کرد: در این طرح، گیاهان دارویی از جمله آویشن کوهی، زعفران، موسیر و گل‌محمدی به صورت پایلوت کشت شد که با ثمر رسیدن آن، اشتغال پایدار و افزایش درآمد خانوار عشایری به صورت مستقیم برای خانوار‌های مشارکت کننده ایجاد می‌شود.

او، بهبود وضعیت اقتصادی عشایر را از مهمترین اهداف اجرای این طرح بیان کرد و گفت: تعادل بین دام و مرتع، کاهش تعداد دام عشایر و بهبود وضعیت مراتع عشایری از دیگر اهداف این طرح است.

حسین پور، بلایا و حوادث طبیعی مانند خشکسالی، کاهش درآمد عشایر به دلیل هزینه بالای تولید و نبود خرید تضمینی محصولات، فقر مراتع و کاهش علوفه تولیدی را از چالش‌های پیش‌روی عشایر برشمرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار