طی دو سال گذشته، ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات در حوزه امور عشایر شهرستان بروجن جذب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن نشست بررسی مسائل و مشکلات جامعه عشایری منطقه چغاخور گفت: تسهیلات و اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در دو سال گذشته در حوزه عشایر این شهرستان جذب شده است.

او با اشاره به نقش جمعیت عشایری در عرصه تولید، رشد و رونق اقتصادی کشور افزود: عشایر به عنوان جامعه مولد و تولید کننده، سرمایه‌های ملی کشور هستند.


بیشتر بخوانید: کلنگ زنی ۸ طرح آبرسانی عشایری در کوهرنگ


ملکی اضافه کرد: طی دو سال گذشته آبرسانی سیار به عشایر کل شهرستان به میزان ۲۵ میلیون لیتر با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد ریال انجام شد.
او با بیان اینکه در سال ۹۷ مبلغ ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به عشایر پرداخت شد ادامه داد: در سال ۹۸ این مبلغ به ۵۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

ملکی همچنین با بیان اینکه با اعتبار دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در دو سال اخیر ۶۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری بازگشایی شده است گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز ۳۰۰ کیلومتر دیگر از ایل راه عشایری با اعتبار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال بازگشایی شد.

او افزود: بهسازی چشمه و آبشخور دامی، احداث پل، تسهیلات اشتغالزایی سامانه کارا و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه امور عشایری شهرستان در دو سال گذشته بوده است.

ملکی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ خانوار عشایری در شهرستان بروجن وجود دارد اضافه کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف به رفع موانع و مشکلات مربوط به عشایر هستند.

گفتنی است: در این نشست مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان عشایر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار