مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی سنندج؛

"نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج" بزرگترین مصرف کننده گاز در کردستان

عباسی گفت: ۲۸ درصد از گاز مصرفی در کردستان مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج است.

حیدر عباسی مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با قدرت نامی ۹۵۶ مگابات که از نیروگاه‌های بزرگ کشور هست که وظیفه تولید انرژی الکتریسیته یا برق را برای استان و منطقه غرب کشور برعهده دارد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضرسوخت اصلی نیروگاه گاز طبیعی و سوخت دوم آن هم گازوئیل است افزود:بر همین اساس طراحی اصلی نیروگاه بر اساس سوخت گاز انجام شده است.

عباسی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز در نیروگاه به مصرف رسیده که این میزان برابر با ۲۸ درصد از مصرف کل گاز مصرفی در سطح استان است.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در ادامه به مقایسه استفاده از سوخت گاز و سوخت گازوئیل در مصارف نیروگاه اشاره کرد و یادآور شد: سوخت گاز احتیاج به هیچگونه انبارش و نگهداری ندارد و به محض ورود به نیروگاه مصرف می‌شود و همچنین علاوه برکاهش میزان آلودگیراندومان تولید نیز در واحد صنعتی افزایش می‌یابد.

او گفت: به دلیل نبود لوله کشی مربوط به انتقال گازوئیل در این نیروگاه سوخت مورد نیاز این واحد صنعتی از طریق نفت کش‌های شرکت پخش و استان‌های همجوار تامین می‌شود.

عباسی هزینه‌های ناشی از حمل و نقل، خطرات موجود در جاده و ایمنی را و همچنین پرداخت هزینه‌های که خود نیروگاه جهت انباشت و تخلیه سوخت گازوئیل انجام می‌دهد را از دیگر معایب استفاده از سوخت گازوئیل در نیروگاه برق سنندج عنوان کرد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به وجود دو مخزن مخصوص به سوخت گازوئیل در نیروگاه اشاره کرد و افزود: مصرف سوخت گازوئیل در این مخزن‌ها هم به صورت کامل انجام نمی‌شود چراکه همیشه مقداری از آن دچار احتراق شدعه و می‌سوزد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.