عملیات اجرایی ساخت مخازن ذخیره سازی روغن در بندر چابهار آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت مخازن ذخیره سازی روغن با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در بندر چابهار با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار سیستان وبلوچستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی  سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از محل اجرای این طرح و اسکله تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی اظهار داشت: بندر چابهار در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی کرده و امیدواریم به یکی از مکان های مهم ورود کالاهای اساسی در آِینده تبدیل شود.

حسین مدرس خیابانی افزود: تجهیزات و امکانات و سرمایه گذاری انجام شده از سوی دولت در بندر چابهار قابل تقدیر است و باید از این ظرفیت ها برای توسعه و اشتغال به نحو احسن استفاده کرد.

او  بیان کرد: ساخت مخازن ۱۰۰ هزار تنی روغن خوراکی در بندرچابهار می تواند زمینه ورود و ذخیره سازی کالای اساسی روغن را در این بندر اضافه کند.

او با بیان اینکه حمل سریع کالاهای اساسی از بندر چابهار از اولویت های دولت است برای همین منظور رییس جمهوری بر توسعه بندر چابهار نظارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: توسعه بندر چابهار می تواند کمک بزرگی برای کشور باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان در این مراسم گفت: ساخت مخازن ذخیره سازی روغن به ورود کالای اساسی بیشتر کمک می کند و پس از بهره برداری می توان کشتی حامل روغن در بندر شهید بهشتی پهلوگیری کند.

بهروز آقایی از حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از محل اسکله تخلیه حمل و بارگیری اقلام و کالاهای اساسی در بندر چابهار قدردانی کرد و افزود: مسوولان می توانند از نزدیک مسائل و مشکلات را بهتر پیگیری و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه از اسفند پارسال تا پایان خرداد امسال ۱۴ کشتی حامل ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی و فله و خدمات بازرگانی دولتی در بندرچابهار پهلوگیری کرده که پس از عملیات تخلیه و بارگیری محموله های آنها به استان‌های شرقی کشور ارسال شده است، این امر نشان دهنده اهمیت استراتژیک بندر چابهار در ورود کالاهای اساسی و تامین نیازهای کشور از این بندر اقیانوسی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار