استاندار سیستان و بلوچستان:

انبارهای طریق القدس چابهار نقش مهمی در پشتیبانی از کشتی و بار دارد

موهبتی با اشاره به افزایش هشت و نیم میلیون تنی ظرفیت بندر چابهار گفت: بهره‌گیری از ظرفیت انبار‌های طریق القدس نقش مهمی در پشتیبانی از کشتی و بار در این بندر دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از انبار‌های طریق‌القدس چابهار اظهارداشت: ظرفیت بندر چابهار از ۲و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن افزایش پیدا کرده که این یک اتفاق بزرگ در حوزه ترانزیت جنوب و شمال به شمار می‌رود.

او تقویت زیرساخت‌ها و پشتیبانی پس‌کرانه‌های بندر چابهار را ضروری خواند و افزود: بازسازی و نوسازی چهار انبار مجتمع ذخیره سازی مکران (انبار‌های طریق القدس) با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن نگهداری کالای اساسی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان انجام شده که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رفع محرومیت و شکوفاسازی استعداد‌های پنهان این استان و همچنین توسعه سواحل مکران از تاکیدات رهبر معظم انقلاب و جزو برنامه‌های اصلی دولت به شمار می‌رود.

او  ادامه داد: با نگاه ویژه دولت و در شرایطی که کشور با محدودیت‌های اعتباری و جنگ تحمیلی تحریمی اقتصادی ظالمانه روبرو است بیش‌از ۲ هزار میلیارد تومان فقط برای راه‌آهن زاهدان- چابهار سرمایه گذاری شده که با اتمام این پروژه عظیم تحول بزرگی در حوزه ترانزیت جنوب و شمال ایجاد می‌شود.

موهبتی به اجرای طرح آبیاری ۴۶هزار هکتاری اراضی دشت سیستان و همچنین تکمیل فرایند تصویب نهایی منطقه آزاد سیستان اشاره کرد و افزود: با تصویب این منطقه آزاد به عنوان مکمل منطقه آزاد چابهار، شاهد افزایش میزان فعالیت‌های اقتصادی، ترانزیتی و بهره‌مندی مردم استان از فرصت بی بدیل باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار