گام های استوار بانوان یزدی برای حضور در حوزه های مختلف اقتصادی

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: بانوان امروزه در حوزه‌های مختلف اقتصادی ایفای نقش کرده و باید گام‌های مثبتی برای اشتغال آنان برداشته شود.

نشست کار گروه زنان و خانواده شهرستان یزدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  فاطمه دانش مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، در نشست کار گروه زنان و خانواده شهرستان یزد با اشاره به مشکلات بانوان استان در حوزه مشاغل غیر رسمی و خانگی گفت: در حوزه کارآفرینی و اشتغال بسیاری از بانوان فعالیت دارند که افتخار جامعه زنان و استان یزد هستند.

به گفته دانش بحران کرونا آسیب‌های جدی به مشاغل خانگی وارد کرده و موجب ناپایداری مشاغل شده است.

او افزود: اگرچه رشد بیکاری زنان به دلیل برخی مشکلات وجود دارد، اما مشارکت زنان در حوزه‌های اقتصادی نیز رشد خوبی داشته است.

دانش ادامه داد: امروز زنان در ٧٠ قطب صنعتی بزرگ استان حضور دارند در حالی که در گذشته حضور زنان در حوزه صنعت کمرنگ بود.

او گفت: باید از زنان در حوزه‌های گردشگری و خدمات نیز استفاده شود.

دانش مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار داشت: در سال جاری ٨٩ نفر از زنان سرپرست خانوار پس از مهارت آموزی، تسهیلات لازم را در زمینه اشتغال دریافت کردند.

همچنین ٢٨٠ نفر از بانوان ساکن در مناطق حاشیه نشین شهر مانند حسن آباد، اسکان و صدر آباد، آموزش‌های رایگان را از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت کرده و به بازار کار وارد می‌شوند.

دانش افزود: زنان امروزه در جامعه علاوه بر ایفای نقش مادری و همسری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی به خوبی ایفای نقش کرده و باید از هم افزایی دستگاه‌های مربوطه در حوزه اشتغال بانوانبه خوبی بهره برد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار