معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با ثبت ۱۳ مورد فوت طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در استان فارس به ۲۳۱ نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون در فارس تاکنون ۱۷۳ هزار تست از گرفته شده که تا امروز جمع مبتلایان در این استان به ۲۰۱۹ هزار و ۴۹۶ نفر رسیده است.

او اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس جان باختند و مجموع جان باختگان بر اثر این بیماری در استان تاکنون به ۲۳۱ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در فارس، ۱۵ هزار و ۵۴۲ بیمار مبتلا با بهبودی کامل از مراکز درمانی ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی افزود: هم اکنون ۶۲۱ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان و ۶۳ بیمار به دلیل وضعیت وخیم جسمی در بخش‌های مراقب‌های ویژه بستری هستند.

او افزود: رفتار ویروس تغییر پیدا کرده و خطرناک‌تر شده است، به طوری که میانگین سن ابتلا و فوت، از ۴۴ سال به ۳۹ سال و کودکان زیر ۱۰ سال تغییر یافته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار