معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: کلیه زیرساخت‌های لازم در دانشگاه‌های استان برای برگزاری امتحانات و آموزش به‌صورت مجازی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فردی،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان این که کلیه زیرساخت‌های لازم در دانشگاه‌های استان برای برگزاری امتحانات و آموزش به‌صورت مجازی فراهم می‌شود، در جلسه کمیسیون دانشجویی گفت: با آغاز شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸ در سطح کشور (همزمان با آغاز نیمسال دوم تحصیلی)، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با چالش چگونگی تداوم فعالیت‌های آموزشی مواجه شد و از این‌رو توجه به آموزش‌های غیرحضوری برپایه فضای وب، مورد تأکید معاونت آموزشی وزارت عتف قرار گرفت.

او افزود: هدف از آموزش غیرحضوری به حداقل رساندن آسیب‌ها و کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه، جبران کاستی‌های پدیدآمده در فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها، بهره‌مندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مزایای آموزش الکترونیکی و توان و آمادگی مراکز آموزش عالی در صورت تداوم مشکل ایجاد شده و در برخورد با شرایط مشابه بوده است.

فردی گفت: در این راستا در استان البرز نیز اقدامات متناظر کشوری انجام شد.

او با بیان این که کلیه امتحانات باید مجازی و غیر حضوری باشند، افزود: بعضی از آزمون‌هایی که اجتناب ناپذیر است باید مجوز، و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند.

معاون استاندار البرز گفت: شرایط غیر حضوری آزمون و آموزش در فضای مجازی باید طوری برنامه ریزی شود که در کیفیت آموزشی تاثیرگذار باشد.

او افزود: ضروری است که برای سال التحصیلی آینده از هم اکنون بایستی برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.