معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته نیز بارش‌های مونسون ادامه داشت به طوریکه از حداقل ۱۰ نقطه این استان بارندگی گزارش شد.

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت در شبانه روز گذشته بارش‌های مونسونی شهرستان‌های خاش، سرباز، نیکشهر، کنارک و ایرانشهر را فرا گرفت و در برخی مناطق منجر به آبگرفتگی معابر و جریان یافتن برخی رودخانه‌های فصلی شد.

او  افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های باران‌سنجی بیشترین بارندگی تا این پیش از ظهر امروز به ترتیب از ایستگاه‌های «کجدر» سرباز با ۲۴، «کهنوک میرآباد لاشار» ۲۲، «کشیک» نیکشهر ۱۴ و «مارندگان» خاش ۶ میلی‌متر گزارش شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان شرایط برای رشد ابر‌های جوششی و بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی و بخش‌های مرکزی استان بویژه در بعدازظهر‌ها و شب مهیاست.

او گفت: جاری شدن رواناب، طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی و بارش تگرگ در این مناطق پیش‌بینی می‌شود بنابراین شهروندان در زمان بارش‌ها از رفتن به ارتفاعات و نزدیک شدن به رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.