معاون فرهنگی، هنری استان کرمان از برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های کودک و نوجوان در سامانه مدرسه مجازی فرهنگ و هنر حوزه هنری کرمان خبر داد.

مهدی بذرافشان، معاون فرهنگی، هنری استان کرمان، در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با تبریک روز ادبیات کودکان و نوجوانان با اشاره به برنامه‌های پارسال حوزه هنری  در زمینه برگزاری کارگاه‌های ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری صبح‌ خاطره‌های دانش‌آموزی و آموزش سرود گفت: پس از شیوع کرونا برنامه های حوزه هنری  لغو شدند. 

 او افزود: در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه های فرهنگی و هنری مختلف در حوزه کودک و نوجوان در سامانه مدرسه مجازی فرهنگ و هنر حوزه هنری کرمان هستیم که در صورت قطعی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بذرافشان به بهانه روز ادبیات کودکان و نوجوانان بیان داشت: بخشی از برنامه‌های اجرا شده پارسال در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان، مرتبط با حوزه کودک و نوجوان بوده است که نشان از توجه ویژه مدیران این نهاد به این حوزه دارد.

او برگزاری ورکشاپ یک روزه ادبیات کودک و نوجوان با حضور و تدریس استاد احمد اکبرپور و جمع زیادی از نویسندگان و شاعران و برگزاری کارگاه مبانی ادبیات کودک و نوجوان با حضور رضا شمسی را بخشی از فعالیت‌های واحد آفرینش‌های ادبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان عنوان کرد.

بذرافشان با بیان اینکه پارسال برنامه دانش‌آموزی از مدرسه تا مسجد به مناسبت واقعه مهم ۲۴ مهر به مدت چهار روز و با حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف در مسجد جامع کرمان برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری مسابقه خاطره نویسی از مدرسه تا مسجد از دیگر برنامه های پارسال حوزه هنری استان کرمان در حوزه کودک و نوجوان بود که حدود ۲۴۱ اثر به دبیرخانه این مسابقه رسید،  ۹۹ اثر به بخش نهایی راه یافت و  نهایتا ۱۰ اثر برگزیده بدون ذکر اولویت معرفی و به برگزیدگان هدایای نفیسی اهدا شد.

 او برگزاری صبح‌ خاطره ۲۳ با حضور احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب آن ۲۳ نفر و بازیگران فیلم ۲۳ نفر را از دیگر برنامه های پارسال ویژه کودکان و نوجوانان حوزه هنری کرمان عنوان کرد و افزود: در این برنامه یوسف‌زاده به بیان تجربیات تلخ و شیرین خود از اسارات در دوران نوجوانی پرداخت.

معاون فرهنگی، هنری استان کرمان گفت: در برنامه صبح‌ خاطره ۲۳ از بازیگران کرمانی فیلم ۲۳ نفر قدردانی و فیلم ۲۳ نفر اکران شد. 

 او برگزاری مسابقه کتابخوان آن مرد در باران می‌آید و مشارکت در مسابقه کتابخوانی ریاح را از دیگر فعالیت‌های پارسال حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان در حوزه کودک و نوجوان عنوان کرد. 

 انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.