علیرضا آشناگر گفت: درآمد حاصل از زکات با اجرای طرح‌های خلاقانه به مسیر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار هدایت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای زکات استان سمنان با تأکید بر اینکه لازم است درآمد زکات به مسیر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال هدایت شود گفت: چگونگی ثروت آفرینی را باید به مددجویان به ویژه ایتام آموزش داد و در این صورت است سطح درآمد مددجویان ارتقا می‌یابد.

او با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان سمنان مهم‌ترین رویکرد شورای زکات است افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت زکات در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی پایدار برای مددجویان استان اقدام شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه ارائه رویه‌های نو در نحوه هزینه‌کرد زکات باید مورد توجه مجریان قرار گیرد تصریح کرد: و با تولید ارزش افزوده می‌توان پرداختی‌های بیشتری به افراد مددجو داشت و برای توانمندسازی آنان اقدامات مؤثری انجام می‌شود.

آشناگر در ادامه با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا ۱۴ رسته شغلی مختلف در استان دچار خسارت شدند گفت: این‌درحالی است که کشاورزان و دامداران استان خسارت قابل‌توجهی را از شیوع این ویروس متحمل نشدند.

او بیان کرد: لازم‌است کشاورزان با رعایت آموزه‌های دینی و اعتقادی، نسبت به فریضه مهم پرداخت زکات در شرایط فعلی اهتمام بیشتری بورزند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.