محسن مسعودیان راد از افزایش ۱۶ درصدی جمع‌آوری زکات واجب در استان سمنان طی سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در جلسه شورای زکات استان سمنان با اشاره به اینکه طی سال‌گذشته ۲۱ میلیارد ریال زکات واجب در این استان جمع‌آوری شد گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۱۶ درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه پیش‌بینی جمع‌آوری زکات از مردم متدین استان سمنان در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد ریال بود افزود: این رقم با افزایش قابل توجه به ۱۴۲ میلیارد ریال رسید که در شرایط فعلی پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز شاهد افزایش مشارکت‌های مردم در پرداخت زکات باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به اینکه سال‌گذشته دریافت زکات واجب در کشور ۱۱ درصد افزایش‌داشته است اعلام کرد: نحوه هزینه‌کرد زکات‌های جمع‌آوری شده در سطح کشور به صورت ۴۰ درصد در بخش عمرانی و ۶۰ درصد کمک به معیشت مددجویان و فقرا است.

مسعودیان‌راد با تأکیدبر اینکه این آمار در استان سمنان متفاوت بوده و ۱۱ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف بخش عمرانی است تصریح‌کرد: مابقی زکات جمع‌آوری شده برای کمک به مددجویان هزینه می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.