بررسی راهکار‌های رسانه‌ای حفظ حجاب و عفاف در استان

راهکار‌های رسانه‌ای حفظ حجاب و عفاف و لزوم فرهنگسازی در این زمینه در استان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مدیرکل صداوسیمای استان در آستانه هفته حجاب و عفاف با جمعی از بانوان فعال فرهنگی استاندیدار وگفتگوکرد.

صفری مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی در این جلسه توجه به موضوع خانواده و ترویج زندگی ایرانی- اسلامی در قالب برنامه‌های تاثیرگذار را از الویت‌های شبکه استانی سهند برشمرد.

اوتاکید کرد: ما آمادگی داریم با تولید برنامه‌های فرهنگی، بین فعالان فرهنگی و مردم ارتباط ایجاد کنیم.

او بیان کرد: در آذربایجان شرقی ظرفیت زیادی برای کار فرهنگی وجود دارد که با آسیب شناسی و بازطراحی می‌شود کار‌های بزرگی انجام داد.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان شرقی افزود: در بحث حجاب و عفاف جای هیچ گونه تعارفی وجود ندارد چرا که حرف یک نسل و حفظ انقلاب و نظام در میان است.

صفری گفت: ما در استان برای رسیدن به هدف مشترک باید بتوانیم هم افزایی داشته باشیم و صداوسیمای استان هم برای تولید برنامه‌های فرهنگی کاملا آمادگی دارد.

او با اشاره به اینکه دغدغه مندی و سواد فعالان فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف بسیار با ارزش است افزود: راهکار مدیریت فضای کنونی جامعه تشکیل تیم اندیشه ورزی قوی و آماده کردن بستر رسانه‌ای موضوع حجاب و عفاف است.

او یکی از راه‌های حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی برجسته کردن انسان‌های بزرگ و مفاخر استان برشمرد.

حجاب یک ارزش است

صادق زاده مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: حجاب یک ارزش است که تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین در جامعه است.

او افزود: نهادینه کردن حجاب وعفاف درخانواده مستلزم مشارکت تمام نهاد‌ها و دستگاه‌ها است.

او بررسی طرح‌های گفتمان‌سازی در حوزه عفاف و حجاب، بررسی اهمیت حجاب در قرآن کریم، بررسی نقش اصناف و بازاریان در حوزه عفاف و حجاب، تبیین نقش هنرمندان در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، بررسی فرهنگ عفاف و حجاب در اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، بررسی نقش سازنده دانشگاه‌ها در توسعه حجاب و عفاف و بررسی نقش حجاب و عفاف در تربیت دینی کودکان و نوجوانان را از الویت‌های استان برشمرد.

تاکید برگسترش فرهنگ حجاب وعفاف

صحاف مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر استفاده از اثرگذاری الگو‌های خوب در گسترش فرهنگ حجاب تاکید کرد.

او افزود: اجرای برنامه‌های اثربخش فرهنگی، با همکاری، ارائه برنامه و کمک به تولید محتوا از طریق همه ارگان‌ها ممکن خواهد بود.

فرهنگسازی  حجاب ، بحث شبکه‌ای است

رحمانی رییس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی نیز گفت: فرهنگسازی بحث شبکه‌ای است و کار پیچیده‌ای است که نیازمند بینش است.

او افزود: ما در فرهنگسازی باید به مفید بودن وارزش حجاب توجه کنیم.

 درروزهای کرونایی فشار زیادی   بردوش خانواده‌ها 

کرامتیمعاون قضایی رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تبریز نیز در این جلسه گفت: در شرایط کنونی کرونا که فشار زیادی به خانواده‌ها وارد شده باید برای توانمندسازی بانوان و خانواده‌ها برنامه ریزی شود.

او  افزود: ما باید در برنامه ریزی‌ها به این موضوع توجه کنیم که چطور می‌شود بانویی هم سالم باشد، هم تدبیر کند و هم آینده بهتری داشته باشد.

حجاب علاوه بر مسئله اجتماعی یک فریضه واجب است

پیرسمساری رییس جمعیت زنان فرهیخته کشور نیز در این جلسه گفت: حجاب علاوه بر مسئله اجتماعی یک فریضه واجب است که باید برنامه‌های مدون و مستمر بتوانیم برای آن تدوین کنیم.

او با اشاره به اینکه توجه به حجاب هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است بر الگوسازی مادران شهدا به ویژه مادران دو شهید و سه شهید تاکید کرد.

حفظ فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند برنامه پویا است

کوهی رییس هیئت اندیشه ورز بسیج حوزه زنان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حفظ فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند برنامه پویا است گفت: برنامه‌های فرهنگی و اثرگذاری آن‌ها به تعمیق و نهادینه سازی، ترویج و گسترش و تحفیظ و نگهداری نیازمند است.

او با بیان اینکه در رسانه «یادگیری اجتماعی» بسیار اهمیت دارد توجه به بوم رنگ منطقه‌ای و الگوآفرینی در حیطه حجاب و عفاف را خواستار شد.

گفتنی است :جمعی از بانوان فعال فرهنگی در این جلسه نظرات و مطالبات خود را در زمینه حجاب و عفاف و لزوم فرهنگسازی آن اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.