رییس دادگستری شهرستان روانسر گفت : حفاظت از اموال عمومی و امکانات دولتی وظیفه تمامی مدیران و نهاد‌های این شهرستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فرهاد علیخانی رییس دادگستری شهرستان روانسر گفت : در جامعه اجتماعی و مدنی ارتکاب جرم و انحراف قابل پیش بینی است و پیشگیری از وقوع جرم یک ضرورت است.

او گفت : پیشگیری از سرقت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که امنیت و آرامش مردم به خطر می‌افتد.

رییس دادگستری روانسر افزود: سرقت تجهیزات و اموال دولتی علاوه بر خسارت مادی و منافع عمومی جامعه، اثرات منفی فراوانی دارد و موجب اختلال در خدمات رسانی خواهد شد.

علیخانی افزود: طراحی غلط محیط استقرار تجهیزات، نبود امکانات پیشگیرانه کارآمد، نبود روشنایی و عدم اهتمام دستگاه‌ها در محافظت از اموال عمومی و دولتی زمینه سرقت اموال عمومی را فراهم می‌کند.

او براستفاده از سیستم‌های نظارتی و ایجاد مانع برای جلوگیری از دسترسی آسان تاکید کرد و گفت: پایش تصویری و ایجاد گشت‌های مشترک از دیگر اقدامات بازدارنده برای پیشگیری از وقوع تجهیزات و اموال دولتی است.

رییس دادگستری روانسر گفت: تجهیزات مخابراتی، کابل برق و دریچه منهول فاضلاب بیشترین اموال و تجهیزات دولتی هستند که در این شهرستان مورد سرقت قرار گرفته است.

علیخانی ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر ساخت و ساز‌ها نظارت جدی داشته باشند چرا که این روند در حال افزایش است و تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

او گفت: با توجه به مشکل زیرساختی در محور‌های مواصلاتی روانسر آمار تصادفات در این شهرستان افزایش پیدا کرده و شانه سازی جاده‌ها و نصب دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات ضروری به نظر می‌رسد.

پیشگیری از وقوع جرم وظیفه‌ای همگانی است

فرماندار شهرستان روانسر گفت: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه‌ای همگانی است و این مهم باید از خانواده‌ها شروع شود.

سعدی مصطفی زاده افزود: همه ظرفیت‌ها را بکار گیریم که اقدامات پیشگیرانه و اقدامات فرهنگی اولویت مدیران باشد و نسبت به این موضوع‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند.

او ادامه داد: در هر جامعه‌ای آسیب‌های اجتماعی بالاتر باشد امنیت اجتماعی پایین‌تر خواهد بود و اگر آسیب‌های اجتماعی را مدیریت نکنیم هزینه‌های پیشگیری نیز بیشتر خواهد شد.

فرماندار روانسر افزود: آموزش و اطلاع رسانی ۲ رکن اصلی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی هستند.

مصطفی زاده گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم اقدام‌های خوبی از سوی نهاد‌های متولی در شهرستان انجام شده، اما نیازمند همت بیشتر است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.